Monday, November 21, 2016

Demonstrasi Jalanan : Mahathir Memang Mudah Lupa



"Zaman saya dulu mana ada demonstrasi macam ini dan penentangan rakyat semacam ini" kata Tun Mahathir pada 27 Mec 2016 di Kongres Rakyat pakatan pembangkang. Tun Mahathir mengulangi ayat yang sama ketika berdemo BERSIH 5 di KLCC pada 19 November 2016. 

Zaman Tun Mahathir lagi ramai yang turun berdemo di Dataran Merdeka untuk membebaskan Anwar Ibrahim. Bukan sahaja di Dataran Merdeka, malah di beberapa tempat lain turut berlaku demonstrasi menuntut Tun Mahathir meletak jawatan pada waktu itu. 




Pada 29 April 2012, ketika ditanya wartawan mengenai demonstrasi BERSIH 3, Tun Mahathir mengutuk dan mengecam mereka yang berdemo itu dan umpamakan mereka sebagai keldai. Lihat video bawah ini. 


Persoalannya sekarang ini, siapa sebenarnya yang sudah diperalat dan dikeldaikan oleh pakatan pembangkang. Gelak besar Anwar Ibrahim dalam penjara. Wan Azizah juga tidak turun berdemonstrasi. 

Rakyat kini sudah tahu siapa sebenarnya Mahathir. Perangai sebenar Mahathir sudah terserlah. Mungkin inilah maksud perjuangan yang belum selesai bagi Tun Mahathir. 

No comments: