Tuesday, October 18, 2016

Shafie Apdal Benarkan DAP & PKR Pergunakan Masjid Untuk Politik


17 Oktober 2016, Shafie Apdal mendaftar parti barunya iaitu Parti Warisan Sabah. Hari yang sama juga, dengan platform parti baru itu juga, Shafie Apdal berkempen di masjid bersama rakan rakannya dari DAP dan PKR di dalam masjid. 

Jelas kelihatan di gambar adalah Christina Liew, Ahli Parlimen PKR Sabah yang turut sama berkempen dalam masjid dengan Shafie. Sebagai seorang Islam, apakah Shafie langsung tidak rasa bersalah?

Nampaknya Shafie sudah menjadi "political desperado". Sanggup dipergunakan dan menggunakan apa sahaja untuk mencapai tujuan politik. Hukum agama sudah diletak ke tepi demi mencapai cita cita politiknya. 



2 comments:

Anonymous said...

At-Tawbah:18 - Hanyasanya yang layak memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah itu ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat serta mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, (dengan adanya sifat-sifat yang tersebut) maka adalah diharapkan mereka menjadi dari golongan yang mendapat petunjuk.

Anonymous said...

Pengampunan (At-Tawbah):17 - Tidaklah pantas orang-orang musyrik itu memakmurkan mesjid-mesjid Allah, sedang mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir. Itulah orang-orang yang sia-sia pekerjaannya, dan mereka kekal di dalam neraka.