>

Friday, February 20, 2015

Sebagai Warganegara Malaysia Mengapa Mengeluh Pasal Lagu Negaraku?

3 comments:

Anonymous said...

Banduan lain ada bising ke pasal nyanyi lagu negaraku, wahai nurul nuha? Lagipun rasanya dah berpuluh tahun papa kau tu tak pernah nyanyi lagu tersebut. Eloklah beliau nyanyi. Suruh nyanyi je, bukan suruh telanjangpun...perasan vvip la tu. Dalam penjarapun nak perasan nak jadi tokey...huhh!

sesejuk mata memandang said...

Dulu kita telah cadangkan supaya mana-mana orang yang digelarkan banduan maka segala gelaran atau kemudahan hendak lah ditarik serta merta contoh : jika terlampau banyak anugerah gelaran 'dato' yang diberikan oleh setiap raja atau yg dipertuan negeri , maka dengan titah 'Agung" yang dipilih sebagai ketua segala pemerintah negeri , maka gelaran yang ada pada badan banduan terlucut dengan serta merta, mungkin cara itu akan membuat penjenayah seperti Anuar tahu menghormati lagu negar ku dan orang yang m'menjaga' beliau jika tidak akan timbul ayat 'siapa engkau suruh aku panggil cikgu' ..

Anonymous said...

Lucut kerakyatan keluarga yg porak peranda ni
.