>

Wednesday, September 3, 2014

Pelajar Baru UiTM Ini Biadap, Kutuk UiTM Di Twitter




Shah Alam, seorang pelajar yang baru sahaja bergelar mahasiswa di Universiti Teknologi MARA mengejutkan banyak pihak apabila dia mencemuh serta memperlekeh universiti itu melalui laman sosial twitternya.
Pelajar yang baru mendaftar selama 3 hari itu membuat beberapa status yang mencemuh minggu orientasi UiTM dengan perkataan kesat selain mengheret nama baik universiti itu sebagai sebuah universiti yang tidak akan menjadi pilihan untuk anak-anaknya pada masa hadapan.
"Kalau aku dah ada anak dah besar nanti, i'll make sure that my children wont pursue their studies at uitm! like ever!", kata pelajar yang dikenali dengan username @mieruuzairis yang juga dipercayai mendapat tawaran pengajian perubatan UiTM (baca lanjut)

9 comments:

Anonymous said...

Pelajar ini memang akan memburukkan uitm di masa hadapan. Yg terbaik sekali adalah dia di gugurkan. Tak ada guna simpan dan didik mereka yg jenis begini.. mengigit tangan org yg menjaga nya. Sack him off... Masih ramai yg menunggu peluang untuk belajar diuitm.

Anonymous said...

Itu baru 3 hari di uitm....bayangkan klu 3 tahun di uitm.....kurang ajar student tu....harap uitm dpt tunjuk brapa A dia dpt dlm spm lalu...

Anonymous said...

1980 mula berkhidmat dengan jabatan teknikal kerajaan di malaysia. Pada masa itu, bermula,dari 9engarah hingga ke jawatan jurutera semuanya adalah bangsamasing. Bangsa melayumpaling,tinggi jawatan hanyalah sebagai pembantu teknik dan juruteknik. Sejak itm pada kasa itu tidak mengeluarkan ijazah kejuruteraan. Selepas itm memulakan program,diploma panjutan dan diiktiraf setaraf ijazah oejuruteraan, barulah uawatan jurutera bangsa melayu mula memasuki perkhidmatan dlm kerajaan. Kalau tidak kerana itm (uitm), mungkin sekarang ini tidak ada bangsa melayu yang berjawatan jurutera.

Memang ada terdapat universiti lain di negara ini yg mengadakan program peringkat ijazah tetapi tanyalah kepada mereka-mereka yg pernah mengikuti 9rogram tersebut bagaimana seperti anak bangsa melayu akan cuba digagalkan oleh pensyarah bangsa asing di universiti tersebut. Bagi yang mengikuti program asasi sains di universiti ternama 9ada masa itu masih ingat lagi akan permainan ini. Mahasiswa yang,agak,kehadapan dalam 9embelqjaran akan dikebelakangkan oleh pensyarah bangsamasinh ini kecuali bagi yg mengambil program kesasteraan melayu sahaja yang selamat. Bagi yang kengwmbil bidang kejuruteraan dan kedoktoran kena bersiapsedia untuk kegagalan.

Pelajar baru uitm bangang itu harus,diketuk kepalanya dengan spana.....l

Anonymous said...

Drop her. Ramai lagi yang menunggu diluar.

Cakap besar. Kenapa tak pergi overseas?

Orang yang tak tahu erti susah takkan dapat menilai erti senang!

Tak usahkan anak2 dia, dia sendiri pun elok keluar aje...

Medic konon!

Anonymous said...

gugur kan saja pelajar tersebut jika jelas menjejaskan Nama UiTM. dan juga jelas membawa kesalahan dalam terma setelah menjadi warga UiTM. ramai lagi yang nak masuk..

Anonymous said...

adalah lebih dia keluar saja dari UiTM itu jika dah x suka.. tak sedar dek untung. orang lain berebut nak masuk.. kesian mak bapak dia dapat anak macam ni. tak tau syukur.

Anonymous said...

Bro....aku daftar anak di Uitm Shah Alam pun rasa banyak perkara yg boleh dibaiki. Cara Uitm masa ditakuk lama. Kadang2 Uitm nampak sombong sebab tak open dan tak boleh tegur langsung....alasan ramai lag nak masuk tak dapat. Sampai bila nak guna alasan ni. Alasan ini juga digunakan untuk menakut-nakutkan student semua. Semua perkara dah jadi one-way communication termasuk lecturer. Buat muka tak puashati pun akan digagalkan. Begitu angkuh mereka dengan student.

Betul bro....aku bukan nak burukkan Uitm sebab aku pun bekas Uitm...cuma masa dulu tak lah teruk macam ni. Tak caya ko risik sendiri....kalau interview masuk TV memang student tak mengaku. Aku hantar anak aku ke Uitm sorang je, yang lain tak nak.

Sayang Uitm jadi macam ni.....macam Umno juga.

Anonymous said...

Elok tendang keluar je.. senarai hitam nama pelajak ni.. Di Indonesia seorang gadis berkemungkinan dipenjara 6 tahun kerana mencela bandar yogyakarta

Anonymous said...

Dalam dunia ni mane ade benda yang perfect bro...pikirla bgi aq uitm trbaik the best HIDUP UITM HIDUP MAHASISWA