>

Monday, January 20, 2014

Video Seorang Penyokong DAP Nyaris Dipukul Kerana Menggelar "Melayu Bodoh"



Memang biadap dan kurang ajar. Seorang penyokong DAP ini telah menggelar orang Melayu dengan perkataan yang tidak sepatutnya ketika Himpunan Bantah kelakuan biadap Lee Khai Loon, ADUN PKR yang menyumbat kangkung ke dalam karikatur Perdana Menteri. 

 Yang bodoh sebenarnya adalah Mat Sabu. Entah berapa dia dibayar oleh DAP untuk pertahankan penghinaan yang telah dilakukan oleh Lee Khai Loon.

Jika orang Melayu dalam video di atas tidak menahan dan menolong penyokong DAP tersebut sudah tentu perkara yang lebih buruk akan berlaku. Berhati hatilah bila mengeluarkan kata kata. Jangan cuba bermain dengan api.

2 comments:

Anonymous said...

Aku baca blog propembangkang salahkan UMNO jer,tapi tak seorang pun condemn Cina tu yang mengeluarkan perkataan rasis begitu. Kalau orang melayu menggunakan perkataan macam tu, dah lama dah propembangkang cap orang tu sebagai rasis. Cina tu kata Melayu Bodoh kerana sekarang Melayu dah berpecah.Cina walaupun mana-mana parti pun mereka tetap bersatu.Janganlah kita bagi peluang untuk orang bukan Melayu kata begitu pada kita.Kalau Melayu bersatu, takkan bangsa lain berani maki hamun begitu.Najib kena tegas kalau nak Melayu bersatu.We need Najib to take a more Mahathir approach in governing Malaysia before its too late.

sesejuk mata memandang said...

Saya adalah Melayu dan sememang nya benar Melayu adalah bodoh khasnya yang menyokong pakatan rakyat sebab:

1. Melayu tidak guna akal bila mengundi walaupun tidak berkenan dengan BN
2. Melayu tetap beri undi pada cina DAP walaupun mereka telah lihat dan sedar helah cina DAP yang menindas kaum lain
3. Melayu memang bodoh kerana percaya kepada Mat Sabu , Anuar dan PR
4. Melayu memang bodoh dan hanya pandai melalak berdemontrasi sedangkan kaum Cina menjual air minuman semasa mereka berdemontrasi.
5. melayu memang bodoh kerana pamat percaya bahawa kaum Cina DAP boleh memberikan kehidupan lebih baik dari sbebelum ini tanpa menilai dan mengkaji serta melihat apa yang terjadi pada kum Melayu di negera jiran.

Entah.... apa kah aku juga bodoh kerana menyokong pemimpin melayu yang hanya pentingkan diri sendiri.

Aku ?????