Tuesday, January 5, 2010

DAP Pulau Pinang Tutup Tabika KEMAS


Aisyatul Adriana Muamar Gadaffi, 5 tahun, Fakrul Naseem Shahrul Hairy, 4 tahun, dan Muhammad Izzat Mifzal Nasrol, 4 tahun, termenung mengenangkan nasib mereka yang belajar di Tabika Kemas Bandar Bayan Baru, Pulau Pinang. Pada 5 Januari 2010, Tabika Kemas tersebut ditutup selepas menerima arahan mengosongkan bangunan tersebut dalam masa seminggu.

Memang pembangkang suka tutup tabika KEMAS. Masa perintah Terengganu dulu pun, PAS pernah tutup tabika KEMAS (gambar atas). Apalah dosa budak-budak itu, hinggakan terpaksa usung kerusi keluar dari tabika. Mereka jadi mangsa kebencian politik pembangkang pada tabika KEMAS. Kemudian perintah PAS Perak sekejap. Mereka hendak tutup tabika KEMAS juga. Pada 5 Januari 2009, sejumlah 11,000 orang murid tabika KEMAS di Perak tidak dapat meneruskan pengajian bila Nizar Jamaluddin ketika menerajui kerajaan Pakatan Rakyat Perak bertindak menutup 700 kelas tadika KEMAS.

Sinar Harian, 30 Disember 2009, mukasurat S3.

Selepas merobohkan dewan belajar Al Quran di Flat Gugusan Melati, Kota Damansara, Selangor. pada 29 Disember 2009. Seterusnya tiba giliran DAP Pulau Pinang pula bertindak kejam menutup Tabika Kemas. Apakah Tabika Kemas ini hanya dibuka pada orang-orang UMNO sahaja? Jika UMNO zalim, PTPTN pun tidak akan diberi pada anak-anak orang PAS, PKR dan DAP yang masuk IPTA. Tapi bila DAP, PKR dan PAS perintah, mereka melakukan kezaliman pada budak-budak yang belum kenal lagi erti politik. Apa salah mereka hendak belajar ilmu dan mengaji Al Quran? Inilah pakatan rakyat untuk menganiaya budak-budak. Kasihanilah mereka.

13 comments:

QUE-ZEE8972 said...

salam...
kalau macam tu...PASTI pun kita kene tutup la yek??? hehehe..
Adil ke?

GOMO said...

salam bro...
apa punya bangsat lah depa ni. harap rakyat sedar kerakusan depa ni dalam menghancur kan rakyat.

salam perjuangan

Anonymous said...

Ini lah bahananya bila cina kafir DAP perintah dan disokong pulak oleh parti yang kata depa saja ISLAM,orang lain tak islam,YA ALLAH buka lah pintu hati mereka-mereka yang tertutup ini.Bersatulah wahai kaum melayu,ingat janganlah Pulau Pinang jadi serupa Singapura.

Anonymous said...

http://pasjawab.blogspot.com/

Anonymous said...

anon said..'Ini lah bahananya bila cina kafir DAP perintah dan disokong pulak oleh parti yang kata depa saja ISLAM,orang lain tak islam,YA ALLAH buka lah pintu hati mereka-mereka yang tertutup ini.Bersatulah wahai kaum melayu,ingat janganlah Pulau Pinang jadi serupa Singapura.'

chup.. allah mana satu ni?(astagfirullah'alazim) allah ada satu je kn? herald tribune pecite plak?

Mohd said...

PAS nak tutup semua tadika KEMAS. Dia nak ambil alih. Supaya senang nak basuh pemikiran kanak2 kecil utk menjadi balaci2 PAS dari kecil lagi. Ini adalah matlamat PAS supaya nanti bila kanak2 ni dah besar akan menjadi ahlul PAS yg tegar yg senang nak dicucuk hidung macam lembu!

Hafiz Mangkuk said...

budak budak UMNO layak pun dibuat mcm tu. buat perabis beras jo. padan muka UMNO. pergilah kat negeri yang korang menang tu buat tadika besar besar. tak malu punya UMNO, dah kalah nyahlah dari pulau pinang.

10 BUDAK HITAM said...

Assalamualaikum saudara,

Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,saya mohon jasa baik saudara untuk letakkan blog saya,

http://10sibudakhitam.blogspot.com/

dalam blog list saudara.Blog saudara juga telah saya masukkan dalam list saya agar kita dapat sama-sama berkongsi memartabatkan agama dan bangsa tercinta.

Salam dari 10 Si budak hitam..

Che Wat said...

Kalau UMNO lemah PAS kuat satu hal la. Ni PAS pun tak kuat. Yang kuat sapa? DAP & PKR. Apa maknanya tu? Cina & India la yang kuat. Melayu apa jadi? Bungkuih laa..

Anonymous said...

Nama ja hafiz tapi bengong, bodoh dan bangang. mampuslah kau

jiwakita said...

salam....

Buktikan dulu tabika yg ada adakah tempat
membiak kebencian kepada PR...

Sedangkan realitinya ada korikulum
dan sukatan pelajaran yg relevan
untuk mendidik anak bangsa supaya
pandai membaca dan mengira diperingkat
pra-sekolah.

shamshul anuar said...

Saudara Hafiz mangkuk,

Kenapa saudara berkata demikian. Bukankah orang UMNO pun saudara seagama.

Apa salah TABIKA Kemas? Dan kenapa orang UMNO tak boleh tinggal dinegeri diperintah pembangkang.

Kalau macam itu pandangan saudara, boleh kah satu orang UMNO suruh saudara "berambus" dari Malaysia sebab Malaysia diperintah BN?

Yang paling menarik, yang jadi mangsa ialah orang Melayu juga. Dan malaun pun Melayu juga.

10 BUDAK HITAM said...

Salam sejahtera saudara,

Saya dengan ini secara rasminya menjadi followers blog saudara.

Dalam memantapkan ukhwah dan merapatkan saf, harapan saya agar dapat kita sama-sama jadi followers blog dan buktikan pengikut kita lebih ramai bersatu-padu dalam menegakkan agama,bangsa dan negara.Tunjukkan inilah generasi maya yang bersatu dalam perjuangan di alam siber.

http://10sibudakhitam.blogspot.com

Terima kasih. Semoga kita berjumpa lagi.