Saturday, April 14, 2012

Gambar Demo PTPTN #mejabulatptptn

Tindakan biadap demonstrator membuat ritual agama Hindu terhadap gambar Dato Seri Najib dan Dato Seri Khaled Nordin. Sikap sebegini adalah amat biadap dan menghina kesucian Islam


Inilah perancang demonstrasi, agaknya apa yang mereka sedang lihat? Mereka berdua ini tidak ambil PTPTN pun. Tian Chua belajar di Australia (ada yuran pengajian) dan Nurul Izzah (anak bekas TPM Malaysia) belajar di kolej swasta (ada yuran pengajian). 

Mereka berdua tidak rasa kesusahan anak penoreh getah, anak pesawah, anak peneroka yang belajar di IPTA dan PTPTN yang memberikan kos sara hidup dan yuran di IPTA. Kalau mansuh PTPTN hendak pinjam duit dengan siapa?  


Tidak kah rasa berdosa jika enggan memohon maaf atas kesalahan yang dilakukan? Kalau mansuh PTPTN bermakna berleluasalah along menampal poster dan iklan di IPTA selepas ini.

Tidak dipotong tangan peminjam PTPTN, tidak disimbah cat dan asid peminjam PTPTN, tidak diugut dan dicederakan peminjam PTPTN. Namun kalau meminjam dengan along, perkara-perkara di atas boleh berlaku. 

Tidak kah rasa berdosa jika ianya berlaku kepada pelajar yang terpaksa meminjam dari along setelah PTPTN dimansuhkan?

AMK Negeri Sembilan ini sebenarnya hendak jadi calon. Oleh itu pentas demo digunakan untuk mempopularkan dirinya. Nampak sangatlah universiti sudah bebas sepenuhnya dan demokrasi. Terlebih demokrasinya bila pelajar sudah boleh bersekongkol terus dengan parti dan pemimpin pembangkang untuk melakukan demonstrasi jalanan. 

6 comments:

Anonymous said...

ITU SEMUA GAMBAR SUPERIMPOSE.
SAMAN MEREKA.
GAMBAR ASAL ADALAH GAMBAR EMAK BAPAK MEREKA.

Jawa joho said...

BUKANLAH. GAMBAR ORANG MATI TU ASALNYA GAMBAR AYAHANDA BONDA ADAM ADLI LAH.

Anonymous said...

adam adli budak paling bodoh

Anonymous said...

adam adli budak paling bodoh

Anonymous said...

adam adli pelajar paling bodoh

Anonymous said...

BUDAK ADAM ADLI TAKDAK MASA DEPAN!!

keturunan adam adli ni akan sentiasa hidup dlm gundah gulana krn dibenci ramai, dimaki hamun sepanjang hayat...kesian!