Tuesday, June 14, 2011

Siapa Ambiga Sreenevasan?


Ambiga Sreenevasan, ketua demonstrasi BERSIH 2 yang dijadualkan pakatan pembangkang pada 9 Julai 2011 adalah pendokong utama fahaman pluralisme di Malaysia. Ambiga turut melobi hingga ke PBB dan berharap menjadi pelapor ataupun pemantau bagi pihak PBB di Malaysia mengenai pluralisme. Ambiga jadi ketua BERSIH 2 namun yang buat demonstrasi di jalan-jalan adalah ahli-ahli PAS. Siapa perkudakan siapa ini?


Ambiga menerima anugerah "Women of Courage" pada 12 Mac 2009. Bersama-sama Ambiga menerima anugerah yang sama adalah Dr Musdah Mulia dari Indonesia. Siapa Dr Musdah? Tidak menghairankan mengapa Ambiga menyokong pluralisme kerana ada seorang lagi penyokong pluralisme di Malaysia yang juga sefahaman dengan Ambiga dan Dr Musdah (baca sini).

Dalam satu forum anjuran DAP pada Jun 2007, Ambiga mempertikaikan perlaksanaan hukum syariah dalam artikel 121 (1A) berkaitan dengan kes Lina Joy (baca sini). Apakah Ambiga yang menyokong kebebasan beragama yang dimahukan oleh Lina Joy ini dianggap BERSIH oleh ahli-ahli PAS?

Ambiga yang merupakan bekas Presiden Bar Council adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut perlaksanaan Interfaith Commission (IFC) pada 21 Ogos 2001. Bar Council telah menerima memorandum untuk menuntut perlaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan perlembagaan persekutuan. Apakah ahli-ahli PAS yang hendak berdemonstrasi masih lagi menganggap penubuhan IFC itu satu yang BERSIH bagi mereka? Mengapa tidak membuat demonstrasi untuk menuntut pembatalan memorandum tersebut di hadapan pejabat Bar Council?


Bar Council pernah menganjurkan demonstrasi di Sogo 9 Disember 2007 di Sogo. Kelihatan adalah Sivarasa Rasiah dan Lateefah Koya, kedua-duanya berjawatan dalam PKR dan merupakan ahli Bar Council. Sewajarnya, ROS mengkaji semula pendaftaran Bar Council, mereka bukan lagi bertindak sebagai pertubuhan perundangan tetapi pertubuhan yang dipergunakan oleh PKR dan menyalahi undang-undang yang sepatutnya mereka luhurkan bersama.

Bar Council pimpinan Ambiga juga menjadi dalang risalah perlembagaanku yang mahu menyisihkan hak orang Melayu dan menafikan Islam sebagai agama persekutuan (baca sini). Ambiga turut mengadakan forum memeluk islam pada 9 Ogos 2008 yang membincangkan dan mempertikaikan secara terbuka artikel 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan daripada orang Islam, namun Bar Council yang diterajui oleh Ambiga tetap meneruskan forum tersebut (baca sini). Ambiga ini layak dianggap BERSIH oleh ahli-ahli PAS?


90 comments:

Anonymous said...

ap kene mgena ngn pluralism.assembly ni cuma mahukan fair election.tiada kn mngena dgn opponent

Anonymous said...

apa kena mengena lak...?xfhm lagi ke...ambiga ini dulu yang duk sibuk mempertahankan kemurtadan LINA JOY...aduhai bangsaku...dia ini selalu pertahankan hak asasi ikut logik akal dia (tanpa berpandukan ajaran ISLAM)..orang islam marah kat dia...sekarang pun masih marah kat dia kecuali orang2 ISLAM hingusan yg yg tak tau sapa sebenar ni AMBIGA laknatullah ini.. ALLAHUAKBAR!!!
...YA ALLAH selamatkan bangsa seagamaku dari berpecah belah...

RajaZafri said...

hurmm.....
wahai anonymous!
apa SPR tidak adil ke selama ni..??knpa nak mmpertikaikan SPR..??
adakah kemenangn pembangkang pada PRU ke 12 itu disebabkan ketidakadilan SPR...????????

Tengku Kelana said...

Nak pilihanraya adil? Tak adil ke bila mana menang 5 negeri? Nak pertikai undi POS utk apa? Undi POS mewakili tak lebih dr 5% pun undi di Malaysia ini? Takkan dgn 5% kerajaan skg boleh menang besar? Agenda lain yg sbnr tak lain dan tak bukan hanya utk mendapatkan perhatian dunia luar agar mencampuri urusan dlm negara kita jika dilihat adanya huru-hara dan satu misi yg digelar misi pengaman akan dihantar....ada ke rakyat negara ini yg mati kebuluran sbb kerajaan skg ni zalim? malahan yg mati sbb terlebih makan adalah sbb kemakmuran negara skg ini....utk semua pembaca disini....jauhi, hindari dan haramkahlah perhimpunan 9 julai ini nanti...kalau setakat nak htr memorandum tu, mintak la penyokong2 tu tandatangan dan htr la beberapa wakil gi jumpa YDP Agung tu....berhimpunlah di stadium...bukan dijalan2raya...menyusahkan warga lain nak cr makan dan membawa kerosakkan pd harta awam saja....

Anonymous said...

takkan dgn 5%? takkan? hahahaha tengku kelana banyakkan membaca. jgn bodoh sombong.

Anonymous said...

Sokong dgn Tengku Kelana.."Korang ni menyusahkan Negara..korang tau x ANONYMOUS...

Anonymous said...

Korang ni asyik menyusahkan negara jer..ape dahh..

Anonymous said...

Korang ni asyik menyusahkan negara jer..ape dahh..

Anonymous said...

haii anonymous....

x sedar2 lagi ke ade org yang nak wujudkan huru hara...syukurlah sekarang ni kite hidup dalam negara yang aman damai...x der kekacauan. kenape mesti nak wujudkan huru hara mcam nie...fikirlah sebijak-bijaknya. sayangila negara yang dah bertahun-tahun kita duduk, jgn cemari dengan agenda-agenda yang akhirnya akan memusnahkan negara yang kita cintai ini.....

Anonymous said...

melayu yang join bersih adalah melayu yg bodoh..diperalat kaum-kaum lain.baca dan fahamkan perlembagaan malaysia..lepas tu fikirkan sebaliknya jika malaysia for malaysian..ko org2 melayu yg join bersih akan duk bwh jambatan..ditindas dinegara sendiri.contoh terdekat negara jiran..cuba cari org melayu negara jiran..tanya diorg kalu diberi peluang nak duk malaysia or negara yg diorg duduk skang..

Anonymous said...

betul le. org melayu yg join bersih mmg bahlol. lg 1 ambiga 2 kafir harbi. pertahankan org murtad mcm lina joy 2. tp ada jgk org islam yg nak ikut ambiga keparat 2. ingat kafir harbi ialah kafir yg kita kena tentang. minta saudara2 yg menyokong ambiga supaya mengucap byk2. jgn sebab politik yg dah memenangkan pakatan dgn 5 buah negeri, x termasuk pertambahan kerusi di pilihanraya negeri sarawak sampai lupa yg awk 2 beragama islam, masih rasa x bersih, bangang sgt le 2. masalah nye bukan SPR tp ketua2 pakatan ni. selagi x dpt g putrajaya, selagi 2 le x puas hati. dah le munafik janji pada 16 september dulu. tp org islam dlm pakatan bukan nye peduli dgn pelakon paling hebat di dunia 2

Anonymous said...

korang yg xtau pape pasal bersih ni baik diam jela..buat malu je..korang tau x matlamat bersih nie ape sebenarnya..just to get a fair election..xkan tu pun takot

Anonymous said...

To all dirty politicians regardless your political standing, please walk-off for good...dah nak masuk lubang kubur pun masih nak tegakkan benang yang basah demi kepentingan diri sendiri untuk 'survive' dalam politik....we want some fresh air not your dirty-minded political game!!! Sedarlah...Rakyat WAJIB didahulukan mengatasi kepentingan peribadi dan kroni-kroni. Yang juak-juak di bawah pulak jangan asyik nak melalak mempertahankan sesuatu yang diri sendiri kurang pasti....BOSANLAH!!

-akurakyatbiasa-

Anonymous said...

Orang yang mengganggu agamaku adalah musuhku.... wahai orang Islam, fahamlah jangan sesekali bersekongkol dengan orang yang menentang pelaksanaan Islam kerana kamu akan tergolong sama dalam orang yang sesat!! Ambiga confirm dah sesat...

Anonymous said...

pikirla dulu seblum korang cakap..orang nak selamatkan undang2,sokongla dia...jng pikir cam katak bawa tempurung

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu dan orang-orang kafir musyrik itu: Menjadi penolong-penolong dan bertakwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman. Al Maidah 57

ijat said...

Korang nak buat perhimpunan haram ke ape ke, buat la... tapi kalau buat kat dalam stadium ke hutan ke bole tak? menyusahkan orang ramai buat hapa?

Anonymous said...

hmm kalo ada bangsa MELAYU yg join perhimpunan bersih ni mmg BODOH la...sokong la bangsa lain utk menghancurkan bangsa sendiri....DOH

Anonymous said...

"To all dirty politicians REGARDLESS your POLITICAL STANDING, please walk-off for good" LMFAO why u didn't say u hate UMNO people... all politician are dirty...if u said UMNO dirty PAKATAN just waiting to be dirty as well.
-sid-

Anonymous said...

Malaysia x perlukan democracy sb: 1) yang bukan islam dah tahu tentang islam 2) Yang tukang wakil rakyat is tukang manipulate people 3) NO SUCH THINGS AS FAIR ELECTION IN THE WORLD selagi kita guna undang2 manusia bg tau 1 negara election depa bersih SAYA CABAR ORANG YANG SUKA MEMBACA.

Truth is Malaysia will have fair election if ALL MALAYSIAN PRACTICE ISLAM LAW IN ELECTION N LIFE true.....

Anonymous said...

aku pun xtau la apa kene ngn bangsa kite ni bangsa melayu...
senang2 je kita sokong orang yg DAH mempertikaikan agama kita sendiri AGAMA ISLAM...
kenapa la susah sgt bangsa kita ni nk bukak mata dan pandang sekeliling...
xnmpk ke yg melayu ni dah xde apa2...?
tp stil nk berpecah belah..? ni ker yg islam yg kite perjuangkan..?
bukan ker islam tu agama perpaduan..? dah lupa ker kita..? SEDAR LA BANGSA KU...BANGUN LA...MARILAH KITA BERSATU...MARILAH KITA SERSATU...MARILAH KITA BERSATU...PANDANGLAH BANGSA KITA SEKARANG....

Anonymous said...

buang semua tuntutan bersih buat 1 ja tuntutan nak guna undang2 islam dalam election berani dak ambiga kayu api tu ?????

Anonymous said...

tolong berfikir secara rasional. jangan fikir untuk kpentingan jangka pendek sahaja, kpentingan jangka panjang harus diambil kira kerana ia lebih penting. fikirkan orang sekeliling, orang yang tak terlibat yang kena lebih tempiasnya juga. jangan fikir untuk kebaikan individu tertentu sahaja. kata 1MALAYSIA maa...

Anonymous said...

tak kira aku nak pi jugak!!!

Anonymous said...

Hmmm....kita ni nak berpecah belah..pembetulan..dh berpecah belah..so,kalo dgn BERSIH kita xmustahil bertempur sesama kita..bkn sekadar demonstrasi kepada kerajaan..baju merah???thailand....kesannya???baik??...permusuhn makin menjadi2 adalah,,,n kerana ia anjuran mereka2 yg inginkn kejatuhan islam...xmustahil ini satu rancangn sulit..memg nabi suruh kita bersangka baik...tp nabi juga suruh kita jgn bersekongkol dgn mereka yang terang2 nk jatuhkn islam..

PIKIR BEB!!!!

Anonymous said...

dah mmg jelas DIA nie anti establishment...peguam licik, beragenda pluraliti, anti Islam, anti keamanan & entah ape2 lg agenda yg tersirat selepas gagal di Bar Councill....Dialah nakhoda yg akn mendayung bahtera BERSIH bakal melayari tasik putrajaya...pilihanraya yg bersih hanya dlm ilusi DIA...tetapi yg merealisaikan adalah kuda2 PAS & bersekutu dgnnya...kembalikan semua kerusi2 yg dah dicuri oleh DAP, PAS & PKR sejak bertahun lalu klu buta dgn ketelusan SPR...menjadi benar gula2 asam DIA kali ini...

Anonymous said...

ermmmm..xde guna nya...perhimpunan haram....

Anonymous said...

antara 8 mtlamat yg bersih nak ialah bersihkan politik kotor ngn rasuah...agak2 dalam pembangkang tu TAK ADA ke dua2 tu?????bersih sangat ke ambiga tu????...bodoh tol yang pk camtu...

lely said...

xabeh2 nak mantion pasal fair election. hello, slame hari ni SPR maen tipu2 ke sedare? kalu u rase BERSIH ni ni betul, bukan dgn care macam ni. jgn kerana bersih. negara kite mengulang sejarah tanah melayu. yg mana sejarah pasir salak, raja abdulah yg bodo tu bawak masuk jww birch..konon nak dapat hak dan kuasa, tergadai kan negeri sendiri. please, realised, sejarah dulu da ajar kite untuk menjalani kehidupan yg benar..bukan mengulangi sejarah..dgn menyokng ambiga dan sekutunya, dan merebut hak kita..sila baca dan fahmi perlembagaan malaysia...sedihla...saye sebagai pelajar IPTA yg hari ini rase sgt bersyukur, kerana duduk didalam negara yg mengutamakan hak melayu...jgn hari ini sye dibenarkan memiliki scholarship dan mana bantuan yg berhak saye terima krana berstatuskan warganegara dan hak sebai melayu, esok saye hilang semuanya kerana BERSIH atau apa jua demonstrasi bodoh seperti ini.

Kassim said...

Yang nak fair election nie sama la macam orang yang claim racism dan sexism dalam pemilihan pekerja dan pelajar. Minoriti cuma berpuas hati bila minoriti mendapat majoriti tempat kerana minoriti rasa minoriti lebih layak. Bila guna meritokrasi, majoriti still dapat banyak tak berpuas hati jugak, kata ada unsur korupsi. Sampai bila tak habis macam tue.

Anonymous said...

salam..tadi kawan sy clerk sorang patient ni..pakcik ni dulu tentera..dia crita la pasal dulu2 dia lawan komunis..sekarang dia sedih tengok ada rakyat yang nak begadoh sesama sendiri..sebab nak rebut kuasa(yang kononnye sbbnye adalah mnuntut pilihanraya yg adil)..fikir la sikit..sebak pakcik tu tadi..da nangis da dia..dia berjuang nak slamatkn negara,kita senang2 nak runtuhkan keamanan negara..tolong fikir dengan waras..saya pun sebelum ni pernah tefikir yg BERSIH tu betul..x salah nak tuntut keadilan,kita ada hak untuk bersuara..tapi dlam perlembagaan sndiri,kebebasan tu boleh disekat kalau ada unsur2 yg bakal timbulkan huru hara..lagipun pemimpin BERSIH ni AMBIGA.knl da kn AMBIGA ni sape..kepada sesape yang sokong BERSIH tu,tolong la stop..sbg orang Islam,jika x mampu nak berjihad melawan org kafir tu (AMBIGA a.k.a peguam yg terlibat dalam kes Lina Joy),tolong la jgn sokong apa yg dia nak buat tu..nnti kalau ape2 berlaku kat negara kita, Allah tanya korang..ape korang nak jwb?????fikir2kanlah..

Anonymous said...

Ambiga ni nak kata bangang, ade gak la. Orang MELAYU MURTAD/CELUP je yang akan ikut suruhan dia. tak ke bodoh kalau disuruh oleh Ambiga, melayu berperang sesama sendiri, dia gelak je dalam hati. aku bukan racist. tapi mana agama melayu korang (yang ikut suruhan Ambiga)? Ini kah melayu? come on lah! Agama, Bangsa, dan baru Tanah air.. dia pernah membuat orang Islam marah satu ketika dulu. kini kebanyakkan melayu. lepas ni negara pulak? hancur lah.. come on.. pasal election ni, SPR memang adil. sebab majoriti rakyat malaysia berpihak pada BN. korang yang tak nampak majoriti ini sebab korang bagai duduk dibawah tempurung. **** Ambiga dan Bersih 2

Anonymous said...

macam mane kalo die mempertahankan sesuatu yg betul plak....

lapan tuntutan mereka dalam perhimpunan itu iaitu membersihkan senarai undi, mereformasi undi pos, gunakan dakwat kekal, akses media yang bebas dan adil, tempoh kempen minima 21 hari, memperkukuh institusi awam, menghentikan rasuah dan menghentikan politik kotor......

sampai biler rasuah nk diteruskn....biler org pgkat besar senang jek lepas....senyap gtujek..ape daa....

Anonymous said...

Perlu ke Bersih ni? tang mana yg bersihnya? nk bawak parang, bom tu bersih ka? "bersihnyerlahhh" bersihhhhh...hihihihi

Anonymous said...

aku SOKONG BERSIH diadakan.kerajaan skrg perlu sedar rakyat da semakin intelek.mereka mahukan perubahan.cume yg aku kesalkan knpe mesti ambiaga kafir yang mengetuai perhimpunan 2.mne pg ulama2' kte.knpe mesti serahkan kpd org kafir utk mendokong suara rakyat?

Anonymous said...

Pas tengah shok menang. Hasil tak nampak apa pun. Tapi nak jadi pemimpin aleh aleh Ambiga jadi ketua pula. Kapal dan Lim Kit Siang dah lama dah. Macam mana nak memimpin dok ikut jubor orang sahaja.
Pejuang penama.

Anonymous said...

Masalah bila dah terlampau 'intelek' ni. Sampai diperbodohkan pun xsedar.

Muamalaf said...

BERSIH should not do crappy thing like Perhimpunan tomorrow. It's really making trouble to all people in Malaysia. What a shammed to my country. OMG. Pls don't follow this unnecessary event. This is totally absurd. Waste agenda..

Anonymous said...

Apabila telur buruk dah pecah baru tercium baunya.Tengok siapa di belakang ambiga semasa sidang akhbar,kata tak ada kaitan dengan parti pembangkang tapi anda lihat sendiri siapa mereka.Betulkah agenda 'bersih'ni SPR sahaja atau sebagai batu loncatan.Satu persoalan mungkin tak terfikir ingin anda tahu,ambiga pilih baju warna kuning kalau nak bersih mengapa tidak warna putih.Siapa sebenarnya yang ambiga ni nak bersihkan SPR atau satu institusi yang lazimnya dikaitkan dengan warna kuning? anda fikirlah...

abdul said...

berfikir secara ilmiah wahai saudara seislam semua..Allah memerintahkan kita menjadi khalifah.Kita beruntung krn negara masih ditadbir oleh seorang islam.hasutan kafir laknatullah mmg sentiasa ada.pemimpin skrg perlu ditegur dgn cara ilmiah..di mana duduknya PAS?memperjuangkan agama Islam?bangkanglah perkara2 yang bertentangan dgn Islam..tegurlah pemimpin dgn cara Islam.ape matlamat penubuhan parti Islam?berkrompomi dgn kafir laknatullah?di mana ulama2 yg duduk di dalam kepimpinan Barisan Nasional?apa fungsi anda?mengapa dibiar'n pemimpin2 tenggelam dlm rasuah?sahabat, kafir laknatullah akan sentiasa menghasut dan memecahbelahkan agama kita..lihat siapa yg berhimpun?siapa yg merancang?akhirnya Islam sesama Islam bertelagah..menulis bkn kerana fhmn politik..tetapi kerana agama Allah.bersatu wahai saudara2 seisalam semua..politik jgn sehingga Islam tergadai.berdoalah pada Allah agar diberi petunjuk dan hidayah.

z penang said...

orang muda jangan nak seronok seronok berkumpul, mula mula nak aman, tapi beringatlah, kalau dah ramai2, tak akan ada yang aman. keadaan pasti tidak terkawal dengan emosi tergannggu.

jgn hanya nak dapat baju dan keseronokan sanggup pergi berkumpul tidak tentu hala. apa penghujungnya perhimpunan? tunggu PM turun? atau tunggu AMERIKA turun bawa kumpulan kononnya pengaman?

buatlah kajian berkenaan Ambiga yang sememangnya pro pluralisme dan kes lina joy. dia juga menyokong kemurtadan.

tepuk dada tanya iman. siapa yang nak pergi, silakan... itu urusan anda, ini negara demokrasi. tetapi ingat, dah terang lagikan bersuluh.. petualang negara hanya mempunya agenda tersendiri.

Anonymous said...

Kalau dah keturunan kel 2 memang kel la jugak...cakap pusing sana pusing sini...orng hdup aman damai takda isu,tbe2 je nak buat huru hara...tak pakai otak...suh ambitch tu bersihkan jalan2 dgn tandas2 awam lagi bagus...rakyat suka...

Anonymous said...

Sila... Sila tunjukkan negara mana dalam dunia ni betul-betul telus pentadbiran dan kerajaannya? sila beri nama negara beserta fakta ketelusan dan kebersihan pentadbirannya sekali.. Selagi sistem dicipta oleh manusia, digunapakai oleh manusia sendiri, tak mustahil manusia sendiri akan langgar sistem tu selepas dapat mandat.. Jangan gunakan perkataan KEADILAN, KETELUSAN sedangkan tiada lagi sistem pentadbiran zaman sekarang yang setelus pemerintahan Rasulullah SAW.. Even negara Arab sendiri tak dapat nak laksanakan ketelusan warisan Kekasih Allah.

Anonymous said...

kalau yang memimpin bersih ni orang islam aku consider support gak...ini ambiga. Aku ni bukan sokong umeno, tapi parti2 lain tu alahaiii...baik tak yah je laa...

Anonymous said...

Jangan tengok agenda yang di bawanya semata. Mmg bagus agenda nya. Masalah tengok latar belakang pemimpinnya tu. Dulu masa Bush nak perang masuk Aghanistan, Iraq, tak murni ke agendanya tu? Murni la kan , sebab nak lawan terorist katanya. Tapi actually nak jajah negara islam. Apa ingat yang tak pro-bersih ni tak intelek ke? Korang aje yang perasan intelek?

Anonymous said...

bribery is everywhere... wut makes ppl think org2 yg support bersih tu tak makan rasuah? prove to me those ppl are clean from head to toe..

Anonymous said...

no comment,,,just wait and see,,hehe

Mohammad Nurshafiq Bin Omar said...

dari datuk aku menentang jepun, ayah ku menghambat komunis, abg ku berkorban di lubnan dan aku ni yang mempertahankan sempadan dari penjajah demi kedaulatan tanah air. bila jadi peristiwa hari ini sedih tak terkata rupanya minda bangsa sendiri terjajah dengan ideologi bodoh macam ni. apa korang dah banyak masa sangat ke sampai hari minggu ni membuat huru-hara di kota. yang lebih baik luangkan lah masa dengan isteri, anak dan keluarga. sebab mereka banyak masa sangat, negara aman. tapi org yang mempertahankan negara ni bersengkang mata memastikan kamu semua boleh tidur lena setiap hari. aku nak balik cuti dengan anak bini lah,nak jumpa mak ayah aku. bodoh betul korang ni memaksa aku kena standby pulak. Kalau berperang xpa jugak boleh mati syahid, ini disebabkan segelintir bangsa ku yang x reti menghargai erti keamanan

Anonymous said...

Well said Mohammad Nurshafiq :)

Anonymous said...

kepada anonymous yg atas skali tu: ko jgn bajet ko tau sgt..ko tu ntah2 blajar pn x pass ade hati nk gtaw org mnde yg betul/salah. kate org bodoh sombong ko tu pandai sgt la? jika agenda ambiga menang n membina nama di luar negara n menarik minat pbb ntuk masok campur dlm tuntutan ifc. ko nk watpe time tu? g serang rumah ambiga? aku x kate aku xsokong tuntutan bersih. kerajaan di merata dunia mmg dipenuhi korupsi. xdpt dihapuskan 100%. kalau kerajaan berpindah tgn pn xmungkin korupsi akan terhapus. kita sbgai rakyat mmg perlu mmperjuangkan perkara ini supaya ia berkurangan. plus, aku xrase pilihan raya adalah kotor. TETAPI, bersih 2.0 tak disokong kerana ambiga. buat lah mende lain untuk menuntut keadilan selain berkroni dgn org kafir dan mungkin lebih byk rakyat dapat mmbuka mata dan ikut perjuangan kita. ambiga ni lbey kurang mcm bush laa. konon nyr melawan terrorist. tapi melawan org islam! AMBIGA = MUSUH DALAM SELIMUT. I DON'T TAKE AN INFIDEL TO BE MY LEADER! ada agenda terselindung dalam semua ini! P/S: ak rse infidel pn ko xtau ape..bykkn mmbaca k :)

Anonymous said...

kita nak pertahankan Islam atau bangsa?

Anonymous said...

kenapa mesti sokong orang yg anti islam? org tu lah yg support kes Lina Joy..mmg BERSIH ni psl SPR, tp yg jadi kepalanya org tu anti islam..so skali naikkan dia, mmg lepas ni dia akan naikkan kepala..silap2 dia akan memulakan balik isu murtad nnt..so pengikut BERSIH, jgn lupa ikut dia demo utk support MURTAD nnt...aku nk tgk berapa ramai yg mmg dh murtad..

Anonymous said...

bangang sesape yg gi bersih smalam.... abis jahanam kdai tmpat aku cari rezeki nak bagi anak bini makan....

bodoh.... skang sape yg nak ganti kerugian aku nie,?? ambiga tue bleh bagi duit ganti ke???

sesape yng pegi smalam mmg sial.. tak senangla hidup korang...

dahla aku tak dapat meniaga smalam, skarang aku nak kena kluar duit plak nak repair kedai aku....

yang dudk diatas untung, yang mengikut bangang. yang macam kita nie yang rugi...

melayu yang pergi smalam pun bangang nak mampos... nak gi bersih konon... mana korang solat smalam? buat perhimpunan smpai tggal solat... xbersih gak perhimpunan tue... xkan makbul pun apa yang korang tuntut tu....

rakyat yang TAK PUAS HATI!!!!!!

nur aishah bte abd hadi said...

mmg sape yg sokong BERSIH TU BANGANG..KALO PEMBANGKAN MENANG SUME BARU ADIL AGAKNYA SPR TU..BONGOK..KALO XADIL BAIK SUME KERAJAAN KAUT JEWK XPAYAH BAGI PELUANG LANGSUNG KAT PEMBANGKANG..jangan sampai kita ny melayu jadi hamba kat negara sendiri

Anonymous said...

Mintak maaf banyak2 yer mungkin sy terlambat sedikit di sini...pada pemerhatian saya memang betul..tujuan asalnya adalah untuk mempertikaikan keberkesanan SPR...tapi harus diingat wahai org yg x bernama.. yg menyokong BERSIH tu..tulang belakang BERSIH ni sapa? ambiga kan...betul tak...so disebabkan ambiga ni lah orang marah sangat bukan disebabkan lain..ok kalau nk cerita pasal perbetulkan SPR..kenapa x kecoh2 sebelum menang 5 negeri..patutnya sebelum dapat menang 5 negeri tu lah korang patut bising2 nk buat perhimpunan...bukan time dah menang baru nak kecoh2..wahai org yg x de nama di atas tu..pergi2 lah melawat negara2 yang berhampiran dengan negara kita, aku dah pergi dah..alangkah bagusnya negara kita yang jauh lebih bagus dari negara jiran...aku rase ko pon x nak duduk sana.. aku mintak maaf lah kalau ko terase kan..pesan aku JANGAN DUDUK DI BAWAH TEMPURUNG LAMA SANGAT...NANTI TERPINGA2..bagi aku ape pon korang nak buat bersih ke kotor ker yang penting aku x nak negara ni yang memerintah bukan orang ISLAM...

Anonymous said...

Bukan kah Islam suruh memerangi org y menentang Islam???????tp pelik lak hadi awang ngn da kera-kera org melayu Islam beperang besama-sama org yang memerangi Islam....Niat tidak menghalalkan cara...aku nk tegelak n nk penyepak pn da gak qasa tengok...wanita y pakai purdah dok laung2kan kata2 suci agama Islam...Mereka nie bedepan ngn polis...kenapa?polis tu Yahudi ka!!!!!bodoh.

BERSIH LA SGT said...

BERSIH tak bg rasuah ke?da tu yang sehari sebelum kejadian siap g lowyat offer bdk2 pkai bju bersih, siap bg RM250 SORANG lagi kalau datang tu hape...?PLZZZZZZZZZZZ LA....

Anonymous said...

Masalahnya kebanyakkan penyokong Bersih ni otak tak berapa bersih ... lebih suka asa katakan ... mereka dan brainwashed.... dorang hanya mendengar apa yang ingin di dengar, dan menerima apa yang ingin di terima. Terharu dan sedih aku tengok anak bangsa ku yang Berjuang BODOH, di belakang Tabir perjuangan negara, walhal, rata rata tidak tahu apa yang diperjuangkan. Sedarlah sahabat, jangan terlalu menyokong membuta tuli. Mamah, dan hadamlah maklumat yang di suapkan, jangan terus di telan.

Anonymous said...

tukar tetap tukar,,,try la tukar dlu,,muak dh dgn yg ad skrg ni,,,bab sapa yg brkuasa jgn risau,,kita ad plembagaan dan Sultan,,,dijamin slamat,,

Anonymous said...

tukar tetap tukar,,,kita ad plembagaan dan Agung :) jgn risau,,,

Anonymous said...

Pada pendapat aku, kebanyakkan penyokong bersih ni x tahu pun sejarah negara kita. Apatah lagi sistem kerajaan kita ni...Kebanyakkannya adalah budak2 hingusan yang tidak pernah tahu erti penat lelah bangsa2 ku memperjuangkan kemerdekaan!!!
Kenapa harus kita ikut seorang kafir yang menidakkan hukum dan peraturan ISLAM??? Tahukah tuntutan2 yang dibuat di IFC adalah untuk memberi umat islam kebebasan beragama dan menjadikan agama Islam setaraf dengan agama lain???
Kita sedia tahu, agama islam adalah agama wahyu dan kedudukannya adalah tinggi daripada agama lain...
Apakah PAS sudah tidak lagi memeperjuangkan ISLAM...Apa yang PAS buat apabila THAMBIGA buat tuntutan2 bodoh ni???
Knp tidak dibuat demonstasi untuk membatalkan tuntutan THAMBIGA ni??
Apa yg dapat kita lihat skg adalah perpecahan disebabkan mainan politik!!
Marilah kita bina perpaduan sesama kita agar bangsa asing tidak lagi mempermainkan kita!!
Setiap kebebasan ada hadnya...JGN MELANGKAUI BATAS..BURUK PADAHNYA

Anonymous said...

BERSIH? Apakah? Hahaha. Gembala berseronok dalam KL Hilton, yg lembu berpusu2 mandi air & bom asap. BODOH. Demokrasi? Kroni? Aku peduli apa Kerajaan skrg mementingkan Kroni2. Wahai LEMBU2, korg ingat Gembala korg xkan wujudkan kr0ni2 dlm agenda mereka? Pegi tgk brp ramai MELAYU dalam senarai DAP di Penang, pegi kaji berapa ramai kr0ni PKR di Selangor & PAS di Kelantan. Yang penting LEMBU2 ni semua ✗ tahu malu. Kerajaan ✗ betul k0n0n. Dah kene tangkap, org bg makan pun ✗de rasa malu.itu pun kata Kerajaan xde dem0krasi. Bebal Mmg tahap LEMBU.makin tinggi educati0n, keBEBALan makin ditunjuk. Ade aku kesah? Yang penting aku cukup makan, pakai dan boleh tgk LIVE mcmana LEMBU2 ni semua kene simbah. Hahaha. BODOH

Anonymous said...

Ade agong, sultan e? Ko x igt raje2 kite dulu? Buat prjanjian ngn org putih, abis perlis penag jth kt tgn lua, ko igt raje ni robot ke ape? Klw kene tekanan lua, pbb nato abis..

Anonymous said...

Orang islam sendiri takut hukum hudud so mcm mana nak praktis hukum hudud..kalau peguam non-muslim mestilah ambil peluang rebut kes yang boleh menang..wake up all leaders..

Anonymous said...

bila tegakkan hukum hudud (hukum Allah)kau tentang habis-habisan, nk jugak pakai undang2 manusia yg tak tetap tu. dah tu bila ade BERSIH pon kau tentang jugak. apasal?? kate denga suare rakyat. bila rakyat bersuare tak stuju dgn kerajaan, kau act mcm org tak educated. dok sembur2 pakai pemedih mate la pukul sesukahati bagai. org munafik mcm UMNO tu lebih BERBAHAYE nk dibandingkan dgn org kafir yg dah terang2 siape mereka sbenanye.

Anonymous said...

Hey malaysia ada bangsa lain juga, bukan melayu je

Anonymous said...

pemerhati said.....

mmg btul ambiga seorang lawyer yg mmbela nasib lina joy(murtad)....itu semua sdah tahu...tapi,knapa kta x ktngahkan plak najib yg nk wujudkan hub hiburan di m'sia???rosmah yg jadikan satu p'tnjukan fsyen ala-ala Islam knonya mcm p'tnjukan fesyen biasa???apa itu bkan memerli Islam ke???

politik M'sia ni korup sedara2 skalian....kat mna2 pn korup...

Anonymous said...

Sedih btol.... anyway... Malaysia tetap 1... kite ade banyak kaum.. and agama... seadanya skarang kita aman... seperti mana zaman pemerintahan rasul kita... keamanan itulah yg patut kite jaga... bukan nak hancurkannya...yup, masih ada golongan yg suke memecah belahkan sesuatu hubungan, perpaduan.. etc. jgnla kita plak yg nak join sama... dalam islam pon ade dalilnya...
- fokus tentang Islam plak. Kalau nak ikut Cara Islam... cube tuan bgtau siapa tuan rasa yg layak jadi pemimpin yng btol2x berlandaskan islam?... ade ke untuk zaman skarang ni?...SubahanAllah...kite cume perlu doa dan tawakkal pada tuhan... benda x blaku depan mata kite.. x sahih..boleh ke kite nak tuduh? berdosa tuan... esok kat padang mahsyar... rajin ke nak cari orgnye utk mintak maaf? plus, kire... komen anonymous (13th July) :" UMNO tu lbih berbahaya berbanding org kafir yg da terang2x siapa mereka": jadi kiranya.. kalau golongan israel ade sini.. kamu sanggup bersekongkol dengan israel ke? Naudzubillah... kite ni btol2x islam ke? atau sekadar atas nama...? cukup ke amal kite.. untuk dihisab pada HARI TIMBANGAN esok?.... kita ingat ke pada azab dan ganjaran yang menanti esok?... kite pon xbley nak suke2x kafirkan org bro... hish... (termasuk sy sbgai peringatan).
And Pasal Bersih Ni... AAhh.. Yang Ni sy BULAT2x x setuju... sebab ape... kaji semula... and nilai... dah besar.. dah matang... "bg yg berkeluarga... , berfikir sbgai seorang pemimpin keluarga" ... bukan ape yg kita rase btol.. tapi.. ape yg spatutnye ... buangla ego masing2x... rasional tu penting. Wassalam.
Jauhkanla diri ini dari kejahilan hati dan minda.... amiin..

Anonymous said...

hmm..BERSIH? mlalui SPR la skrg ni bangsa melayu terpelihara melalui kmenangan UMNO..
td masa g khutbah jumaat pon ada khatib yg bc khutbah ala2 myokong pmbgkg..antaranya persoalkan ttg 1)video seks anwar tidak boleh digunapakai sbb dlm al-quran mnyatakan nk tuduh org bzina kena bw 4org saksi yg mlihat plakuan zina tsebut,so kalo ada 4 org sdri yg tgk anwar mlakukan seks dlm bilik tu baru boleh dpcayai..kira ayat quran hanya boleh diambil terus tanpa sbrg sbrg pgertian yg lebih mdlm ..sbb teknologi xlayak diterimapakai..jgn tlalu sempit akal..kalo camtu Nabi suruh org islam bljar perang dgn kuda dan anak panah digunapakai secara terus maksudnya tanpa pergertian yg lebih myeluruh, so abad ke 20 ni malaysia nt kalo ada negara luar dtg serang dgn jet,kereta kebal,m16 ,malysia kena lwn dgn kuda &anak panah je la kiranya..
2) sbuah negara islam ialah negara yg tiada lgsg sbrg jenayah dan maksiat so krajaan negara skrg bkn kerajaan negara islam kerana jenayah @ maksiat sentiasa berlaku..Habis?! kt kelantan pun ragut , rogol ,zina pun berleluasa, mcmana nk terima PAS sbgai kerajaan negara sdgkn di peringkat negeri pun jenayah maksiat still berlaku..dr camtu better UMNO dr PAS sbb skurang2nya rakyat d seluruh negara smpi skrg terutamanya melayu still terpelihara hak kperluan asas untuk beroleh pndapatan , mkn minum , pelajaran ,perubatan dan sbagainya..PAS dkelantan isu kperluan asas pon xbrapa mmuaskan..
3) pelbagai tindakan pihak bkuasa yng tidak memuaskan hati rakyat antaranya polis guna bom asap dan kekerasan masa halau ahli BERSIH yg masuk sembunyi dlm hospital dan masjid di sekitar ibu negara masa mlarikan diri dr dtangkap polis..(kalo cmtu pasni pmberontak2 dan pjenayah skalian ,sila lari sembunyi dlm masjid dan hospital sbb polis xbley ambil tindakan kt korang kalo korang sembunyi dlm tu) ..dah la lggr peraturan larangan polis jgn join phimpunan,ada hati nk mtk pihak bkuasa layan korang baik2..

Anonymous said...

aku ni nk kata UMNO 'die hard fan' xde la sgt..UMNO bkemampuan dlm pembangunan ekonomi tp dlm masa yg sama PAS lebih bkemampuan dlm bab agama jadi bharap la sgt supaya PAS dapt bkerjasama dgn UMNO untuk mperbaiki kelemahan kedua-dua pihak ( aku sokong sbb kedua-dua nya mgutamakan bangsa MELAYU).

*alasan xnak kerjasama sbb UMNO parti sekutu BN,MCA,MIC x swajarnya digunapakai sbb kerjasama dgn DAP much worse(sbb kurang ajar dgn sultan,agong (ketua bangsa melayu!)+bela murtad dll)..kurang2 BN lebih bpengaruh dlm mengetuai MCA&MIC..

*PKR xpayah la..nmpk sgt ketua PKR Anwar cm 'gila talak' sbb x dpt kuasa dlm UMNO slps dpecat dr BN.(dr keluar penjara smpi skrg xde lain yg dbuatnya slain wt ceramah&demostrasi kutuk kerajaan..ada saja yg xkena kt kerajaan skrg pada Anwar..padahal kawasan2 PKR xnmpk sbrg pmbangunan pun xdenya nmpk mcm dia ambik peduli..agaknya sbb tgh 'gila kuasa' sibuk nk takluk kawasan milik UMNO yg lain pulak smpi xde masa nk tgk2kan kawasan2 PKR sendiri..) kalo korang tgk kt tempat keje korang , rasanya korang faham dan tahu betapa bahayanya jenis orang yg gila kuasa ni kann..

Anonymous said...

BN DA LAPUK.TUKARLAH KEPADA PENCUCI HANDAL BERSIHHHHHHHHH

Anonymous said...

salam semua pembaca...
ap yg bakal sy tulis ni hnya skadar pndgn dr seorang mahasiswa...
sy skg belajar di indonesia...n ade stu hr tu org2 kat cni ckp x sgka malaysia pun ada demo(demonstrasi) jgak..ingtkn negara aman....*da ade stu pndgn buruk kat negara kita...*x mmpu nk ckp ape2..huhu
cuma stu sy terkilan..knp perlu buat perhimpunan cmtu n tunjukkan bhwa negara islam mcm msia tu negara yg x aman,kucar-kacir smpai nk kene ade demo n bantahan...bnyk lg cara lain,yg lbh sesuai..yg lbh mencerminkan imej Islam...
Nabi Muhammad SAW sndiri pun x pernah gunakan kekerasan dlm melakukan sesuatu..knp kita semua x leh nk fikir yg terbaek ntuk diri,bangsa dan negara kita? sharusnya kita syukur sbb kita ada sebuah negara yg boleh dibanggakan dari segala segi...corruption,rasuah itu mmg sgt susah nk dielakkan,tp at least negara kita lbh ok dibnding negara2 lain,eg: ngara yg sy tgh belaja skg ni...rasuah dimana2..korupsi di mana2...cuba beljar bersyukur..apa yg salah mmg hrus dibetulkan tp tidak perlu buat rusuhan,buat perhimpunan..kita semua generasi muda yg mmpu berfikir ape yg terbaik ntuk negara...drpd merusuh baik kita belajar rajin2,pndai2 n satu hri nnt boleh memimpin negara ini mengikut apa yg kita nak...sedih tgok semua org bertelagah,masih kurang bersyukur...sy bgga menjadi org msia lbih2 lg bila sy berada di sini..merasai sndiri betapa berharganya dilahirkan di msia..jadi tolonglah sama2 jaga keamanan negara kita...jagalah dulu hubungan dengan Allah..dan inshaAllah, Allah akan jaga hubungan kita, harapan kita,impian kita...dengan cara yang sebaiknya...
-pndangan ikhlas dr anak msia yg tidak ingin melihat negaranya porak-peranda-

Anonymous said...

hanya manusia bodoh sahaja boleh terima ambiga. dulu dia pertikaikan islam tp kenapa skrng kita nak sokong dia lg? adakah kerana dia sudah bertaubat ataupun berjanji untuk berubah? bab bersih ni kenapa kena dibuat dijalan raya? stadium atau hutan simpan ka x boleh buat ke..?semasa dah berjumpa Agong awat dia tak serah memorandum itu? kenapa kena juga buat demo? cuba fikir adakah ianya mengandungi muslihat tersembunyi untuk mengancam negara. bukannya nak kata geng bersih perjuangan depa ni haram. tapi cara yang tak kena menjadikan ianya haram. DEMOKRASI.....fahami ayat itu anda akan faham kenama malaysia boleh aman sampai sekarang

Anonymous said...

Bersih? Apa yg x bersih... Parlimen tmpt aku pas menang seribu undi... naik 3 Rumah urut Batin.. Pe citer ... Buat malu pejuang islam!!!! Kalau mcm tuh rela aku berpilihanraya x bersih !

Rakyat Semenyih !

Anonymous said...

Siapa hina islam?
ikutilah blog karamsingwali.blogspot.com

Anonymous said...

aku suke comment lely jgn jadi raja abdullah yang bodoh, bwk jwww birch masuk, pah tuh teradai negeri..hehehheheh... senang je calculation die, kalau PR menang, hbislah ambiga naik, pas tuh hbis undang2 negara digubalnye ikot fahaman die... tgkkan jelah..skrg nih pon dah terang2an..pada aku .. klau SPR tuh tak adil pon lagi bgus... drpd tergadai kat kaum2 PR...baik lagi BN... tp terima kasih kat PR sbb government dah banyak buat keje sekarang.... sapa yang untung RAKYAT

Anonymous said...

Chinese and Indians do not have equal access to further their tertiary education or to join the public service workforce. Indigenous Sarawakians are cheated out of their land rights for only RM250 per family.

The Orang Asli community is never recognised as the original land owners of the country. The HIV sufferers are neglected on the streets, and anyone who helps them could be charged with proselytisation. The Christians are always accused of conspiring or planning something evil.

Now, people with a different sexual orientation and gender identity do not even have a right to live without fear.

Anonymous said...

salam.apa nak jadi dgn bangsaku. suka campur aduk politik dgn kehidupan.org yg buat tu ada agenda tersendiri. jgn kacau-bilau kan kehidupan yg dah aman. jika berjaya org tu ketawa besooooo.kita yg kat bawah terkesima... faham2 le ingat2 le.

Anonymous said...

bodoh apa, pi mampus laa dengan pilihan politik masing2, tapi jangan arh sampai menyusah kan orang awam, kecoh sana , kecoh sini, kata nak aman, dah kalau berhimpun dah huru hara macam nieh aman haram jadah apa nya ?? tak puas ati ngan pucuk pimpinan ?? haaa, tunggu time mengundi nanti, undi laa sampai mampus,nieh nak kecoh2 apa hal ?? bangang ke apa ?? hish, lagi 1, betul kew aku dengar duit diberikan kepada
student yang join perhimpunan nieh, betul kew ? kalau salah betul kan . .

Anonymous said...

Hello kawan2 semua, kau orang cakaplah apa pun, penyokong2 ambiga, PKR, PAS, DAP dan seangkatan dengan mereka ni tak kan dengar. Malaikat yg cakap dari langit pun kalau cakap dia orang akan putar belitkan. Usahlah habiskan waktu melayan mangkok2 hayun ni. Mari kita buat kerja yang lebih berfaedah dari melayan diaorang yang pendek akal ni. Mai baca newspaper lagi baik & buka minda kita. Pembangkang2 ni semua tak baca surat khabar sebab kata diaorang semuanya pembohong. Pada aku, kalau kau bukak semua surat khabar semuanya berita berlainan walau pun cerita hal yang sama. Jadi, bila baca surat khabar, kawan2, bukak minda. Yang baik dipelajari, yang tak elok dihindari, yang rasa 50/50 pedulikan. Baru dapat menikmati bacaan. Betul tak? Yang betul dalam semua surat khabar diMalaysia ni cuma magnum, toto, big sweep.Agree?

Anonymous said...

saya pernah terbaca demonstrasi bukan lah termasuk dari ajaran Islam.. demostrasi pertama dalam sejarah Islam adalah dimulakan oleh Abdullah Bin Saba merupakan yahudi pura-pura masuk Islam. Demonstrasi diadakan zaman khalifah Uthman ra, dimana Abdullah Saba menghasut rakyat bahwa Uthman memerintah dengan nepotisme, kronisme dsb dan cuba mengangkat Ali ra sbg khalifah. Setelah helah beliau berjaya, iaitu Uthman berjaya digulingkan dan dibunuh. Sebenarnya sejak dari peristiwa ini wujudnya 2 kelompok iaitu syiah dan khawarij yang kita kenali pada hari ini.

Kesimpulannya, demonstrasi bukan lah ajaran Islam (dipelopori oleh Abdullah Saba) tak kira apa pun ulamak PAS kata (demonstrasi halal dsb). Ulamak zaman dahulu kala berfungsi sebagai penasihat kepada pemerintah. Kalau tidak silap, kita tidak boleh menjatuhkan pemimpin selagi ia adalah muslim dan bersolat..

Anonymous said...

terdesak nak suruh org join bersih smpi nk bgi rasuah duit dn baju? Nmpknya jadi x bersih dn ikhlas dh nie.. Ketara sgt nk memaksa dgn cara yg sgt trdesak. Org2 yg join bersih nmpaknya d beri gaji untuk buat kekacauan. Hahaha. Yg x dpt upah tu kna claim balik kat ambiga. Kah3x klakarlh perhimpunan bersih ni.

Anonymous said...

saya berkerja disingapura bile berlakunye bersih 3 orang cina dan india singapura ketawa dan cakap melayu bodoh dan senang kena bodoh malu...

Anonymous said...

sokong bersih negara akn tergadai, sokong ambiga umat islam akn merana.. Aku cintakan malaysia yg aman dn damai.. Knapalh byk skali org cemburu dgn keamanan ni? Mungkinkh mereka ni d byr oleh anasir2 luar negara yg tamak haloba? Byk negara barat terutama zionist membenci malaysia.. Krana pejuangan palestin kita..

Anonymous said...

fikir la sikit semua, kita perlukan perubahan. nak continue sampai 100 tahun lg ke??
klu sampai mcm tu BN dah tak blh control da. atleast 1 term kita blh tgk perubahan. suburkan demokrasi di sini. jgn jadi melayu malas je sampai bila. melayu kena berubah.

Anonymous said...

perubahan dh byk berlaku, yg pnting keamanan d utamakn.. Bosan dgn janji pembangkang.. Penuh janji.. Janji.. Janji.. X payahlh janji.. Sya tetap sokong kerajaan.. Yg x sokong x perlu bising2.. Bersih pun x juga bersih.. Rasuah tetap ada.. Jgn ckp pemimpin, rakyat pn sma juga.. Parti apapun x bersih.. Yg penting keamanan d utamakn.. Sokong pembngkang nanti asyik buat perhimpunan, kacau sana sini, teda keamanan.. Rakyat mahu negara aman. Fullstop.

Anonymous said...

orang semakin benci dengn pembuat huru hara.. Makin twr hati dengn janji yg x masuk akal.. Makin bosan dengn perangai yg x matang2.. Makin jemu dengn keras kepala yg menjadi2.. Makin sakit hati dengn memaksa dn menghina sultan sesuka hati.. Dn makin marah dengn polis yg d gelar anjing.. Pembngkang makin biadap.. Perangai mcm ni bleh meruntuhkn akhlak rakyat dn anak2 bangsa.

Anonymous said...

pembangkang macam tk ada modal, asyik cakap keburukan kerajaan, lepas tu nak ubah undang2, lepas tu janji nak buat itu ini, tapi janji ja, tk buat pun dengan kemenangan di tempat yang dia dh menang, asyik suruh rakyat buat kacau tapi tiada pun manfaat yang boleh di ambil kepada rakyat. Sekurang2nya buatlah projek yang bleh mengurangkan beban rakyat dahulu, ini apa, apapun tiada. Habuk ja yang ada. Toksah banyak bercakap, bagus tolong rakyat dulu.

Anonymous said...

Surah Al Hud: Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan. (113) Dan dirikanlah sembahyang (wahai Muhammad, engkau dan umatmu), pada dua bahagian siang (pagi dan petang), dan pada waktu-waktu yang berhampiran dengannya dari waktu malam. Sesungguhnya amal-amal kebajikan (terutama sembahyang) itu menghapuskan kejahatan. Perintah-perintah Allah yang demikian adalah menjadi peringatan bagi orang-orang yang mahu beringat. (114) Dan sabarlah (wahai Muhammad, engkau dan umatmu, dalam mengerjakan suruhan Allah), kerana sesungguhnya Allah tidak akan menghilangkan pahala orang-orang yang berbuat kebaikan. (115) Maka sepatutnya ada di antara umat yang telah dibinasakan dahulu daripada kamu itu, orang-orang yang berkelebihan akal fikiran yang melarang kaumnya dari perbuatan-perbuatan jahat di muka bumi tetapi sayang! Tidak ada yang melarang melainkan sedikit sahaja, iaitu orang-orang yang Kami telah selamatkan di antara mereka. Dan orang-orang yang tidak melarang itu telah menitik beratkan segala kemewahan yang diberikan kepada mereka dan menjadilah mereka orang-orang yang berdosa. (116) Dan Tuhanmu tidak sekali-kali hendak membinasakan mana-mana negeri dengan sebab kezaliman penduduknya, selagi mereka sentiasa memperbaiki keadaan sesama sendiri. (117)

Hidup Melayu Islam said...

Ambiga ni Ada niat tak baik sama orang melayu Islam yang perintah Malaysia.Dia ni kalau boleh nak orang melayu Islam UMNO hilang kuasa bagi dia selagi melayu Islam perintah tak adillah,perkaumanlah,tak cekaplah macam2 lagilah.Letak orang melayu Islam tinggal di India,pemerintah India akan berlaku adil saya rasa kita ni dihalau atau tak diindahkan lagi teruk jawatan menteri lagi tak de.