Monday, March 14, 2011

ISA Untuk Pembuat Video Hina Azan Ini



Amat biadap sekali perbuatan ini. Video menghina laungan azan ini telah didedahkan oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia. Video yang upload oleh directorhuangdao selama 1 minit 29 saat ini dengan jelas telah menghina azan.

Maksud video yang bertajuk : "Rupanya Umat Islam suka Mee wantan dan pau besar" adalah. "Laungan azan setiap subuh adalah seperti orang yang menjerit tak tentu fasal, macam orng nak order mee wantan. Bila sudah diberi mee wantan dan memakannya, nak kuih pau besar pula! ".



Video yang dimuat naik dalam Youtube pada 2 September 2009 ini dengan jelas bertujuan untuk membangkitkan perasaan marah orang Islam di Malaysia. Lihatlah bagaimana keyword yang telah ditandakan pada video tersebut. Ini membuktikan bahawa watak-watak yang membuat video ini besar kemungkinan adalah dari warganegara Malaysia.

Jika mereka warganegara negara ini maka Kerajaan Persekutuan boleh bertindak mengikut Akta Hasutan 1948, Seksyen 3 (1). Pembuat video ini perlu dihadapkan ke muka pengadilan mengikut kesalahan Akta 15, Seksyen 4 (b). Akta ini adalah bertujuan untuk menjaga ketenteraman awam agar agama Islam tidak dihina dan dipersendakan sampai begitu biadap sekali di negara ini. Penahanan pembuat video ini amat perlu sebagai satu langkah deterrence strategy bagi mengelak lebih ramai lagi pelaku biadap mempersendakan agama Islam seperti ini berulang lagi.

2 comments:

Anonymous said...

Tindakan tegas wajib diambil KDN dalam hal ni

lucut kerakyatan terus! jangan banyak hal!

Asal mintak maaf jer, lepas, lama2 naik lemak la!!

Anonymous said...

KDN berani ke? Masih nak pujok lagi ke puak puak mata sepet tu......masa untuk memujuk patut ditamatkan....pendekatan yang lebih tegas perlu diambil agar perbuatan kurang ajar itu tidak menjadi ikutan oleh yang lain lain.