Friday, August 27, 2010

Namewee Maki Siti Inshah dan Menghina Ibadah Puasa

Ini video klip yang baru dibuat oleh Namewee pada 25 Ogos 2010. Video ini bertajuk "Namewee FxxK Racism Malaysia NAH!!! SxxK Banana". Puan Hajah Siti Inshah Mansor (Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman) dihina oleh Namewee dengan perkataan kesat dan maki hamun. Ini bukan kali pertama Namewee berkelakuan biadap sebegini. Minta maaf kemudian dia buat lagi dan lagi. Tidak pernah serik sebab tidak dikenakan tindakan. Kalau tindakan mahu dikenakan ada pihak yang membelanya mengatakan ianya adalah zalim.


Dalam video ini juga Namewee mempertikai juga mempertikai ibadah puasa orang Islam. Mengapa perlu kurang ajar sampai begini? Inilah rasis sebenar. Sebelum ini Namewee pertikai azan seperti kokokan ayam, hari ini dia pertikai ibadah puasa pula. Apa yang Namewee mahu sebenarnya? Mungkin ada dalang yang mempertahankannya. Sebab itu dia berani sangat. Pada 17 Ogos 2007, dalam forum "Love the country; Defend Meng Chee" di Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall, Lim Kit Siang dan Tony Pua hadir sama menjadi panel untuk membela Namewee habis habisan. DAP cakap pihak lain sebagai rasis, tetapi mereka terus melindungi dan mempertahankan Namewee yang rasis ini. Sama ratakah ini?

Kementerian Pelajaran juga dikecam dengan bahasa dan isyarat lucah oleh Namewee. Memang jelas Namewee adalah penghasut terbesar untuk memecahkan perpaduan kaum di negara ini. Jika orang Melayu yang berkelakuan begini sudah tentu riuh besar DAP. Namun jika Namewee buat, pasti akan ada pembelaan habis habisan untuk Namewee nanti. Orang Islam di negara ini perlu ingat, perkara ini bukan lagi soal politik tetapi perkara ini sudah ke tahap mencerca kesucian agama. Namewee mengecam amalan puasa di kalangan umat Islam di bulan Ramadhan ini. Cukup rasis. Namewee perlu dikenakan tindakan yang lebih keras. Jika tidak dia akan ulangi lagi perbuatan biadap ini. Buat orang Islam dalam PAS dan PKR, cubalah melihat isu ini dari sudut lain selain politik.

39 comments:

putera said...

WAHAI BANGSAKU SEKALIAN. AKU BERPENDAPAT SDH SAMPAI MASANYA CINA SIAL NI DILUCUTKAN KERAKYATANYA..DAN NYAHKAN SAJA DARI NEGARA INI. PILIH DIA NEGARA MANA DIA NAK TINGGAL..BALIK KE HONG KONG KE... TAI PEI KE..

Anonymous said...

salam RAMADHAN ...

minta dipanjangkan seluruh bangsa melayu harus bangkit mempertahankan cikgu siti dan mari kita beramai-ramai membuat laporan polis ke atas anak cina bangsat ni .. TOLONG MELAYU SAMPAI BILA kita harus bersabar dengan bangsa kurang ajar ini ... pedulikan fahaman politik anda islam dan melayu harus dipelihara ..
TINDAKAN TEGAS HARUS DIAMBIL ... SALAM MERDEKA

Anonymous said...

org macam dia ni patut tangkap dan sumbat dalam ISA je

CodeNameSomaliPirate said...

It's ok bro, Lepas lontar cat dan botol arak kat surau, nanti mak bapak datang minta maaf habis cerita.... bukan susah sangat nak faham orang Melayu!

fara zainal said...

salam, saya sangat setuju namawee dikenakan tindakan tegas. namawee sekarang seperti dijadikan hero dikalangan anak muda cina di malaysia ini.
sebelum semakin banyak videoclip tidak beretika dibuatnya lagi, kerajaan perlu tahan & buat siasatan.. masuk ISA pun patut..

Anonymous said...

kenapa suadara tak buat laporan polis ?

C L J said...

Bila budak ni nak muntahkan darah ?

Anonymous said...

budak ni macam tak 'lama' je..

Anonymous said...

BUAT REPORT POLIS! BUDAK SIAL NI MEMANG NAK MAMPUS!

Anonymous said...

budak cina sial nie kalu aku jumpa kat luar memang aku buat die x bleh nyanyi rap lg seumur hidupnya

Anonymous said...

ptotonya Polis dah bertindak awal da.. Kalau asal repot baru nak buat kerja.. makin banyak ka cina kurang ajar lepas ni..

Yang jelas sekarang.. Sokongan kaum muda cina ni lebih berpihak kepada pembangkang kerana DAP telah memainkan isu rasis terlebih dahulu kepada mereka..

1 yang saya percaya.. kaum muda cina ni tak kan mengundi BN PRU akan datang.. sebab mereka lihat MCA sebagai kuda tunggangan UMNO..

~ahja~

Anonymous said...

racis???? siapa yang racis sebenarnya??? jikalau hendak melucutkan kewarganegaraan namewee, Siti yang patut pertama sekali dilucutkan sebenarnya! Dia yang mula maki cina balik China!!! siapa yang mulakan semua ini???

Anonymous said...

ko yg bodoh anonymous atas ni..b4 ni die kutuk jugak islam..kutuk tnb..pe jadah smua tu.time tu ade org melyu ngan islam ngutuk cine ke????

bodoh btol org wt statement tp xkaji dulu.

byk kali nk biakn si taik ni bermahajalela..pasni nk tggu ramai lg backing pulak ke?? buat forum lg??

HoldYourTongue said...

putera u better hold ur tongue don think u got the government siding u behind den u can anyhow using ur fuuucking mouth anyhow bark.

Anonymous said...

cikgu siti pandai, cikgu siti cerdik dan cikgu siti beraksi macam bangsat dan sekumpulan bangsat lain yang mempertahankannya. Siapa yg memulakannya?? dahla ambil semua faedah mau beraksi macam bangsat pula...balik indon la...celaka

malay are babi said...

Apalan Jiao ? U All Malay So Fucking Stupid ? Call We Chinese Go Back China? Without we Chinese U ! MAlaysia Just Another Bullshit land That Will Never Rich Like Fucking Useless Indian ! Think Before u TALK MALAY AssHole ! Fuck Off Brainless bodoh !! Cakap Jumpa Namewee Nak Bagi Dia Tak Boleh Rap Lagi ? Aku Bagi Kamu Mari Penang Aku Bagi Kamu Tak Boleh FUCK lagi ah BODOH !

NORacism said...

Ini bukan kali pertama Namewee berkelakuan biadap sebegini. Minta maaf kemudian dia buat lagi dan lagi.

Apa yang kata-kata ini hendak buktikan? Membuktikan bahawa namewee biadap? Atau hendak pertikaikan perasaan antara kaum "lagi dan lagi"?

Inilah rasis sebenar. Sebelum ini Namewee pertikai azan seperti kokokan ayam, hari ini dia pertikai ibadah puasa pula. Apa yang Namewee mahu sebenarnya? Mungkin ada dalang yang mempertahankannya.

Apasal pula dia pertikai ibadah puasa? Tak semestinya semua orang Malaysia, ORANG MALAYSIA mesti puasa ya betul, yang bukan Islam kalau nak makan McD ke KFC ke pun bukan pasal awak, hanyala kamu yang tak puas hati, cakap la terang-terang kamu jealous.

Memanglah begini Malaysia, US mengambil 200 tahun untuk menerima seorang Perdana Menteri (President) berwarna hitam iaitu Obama, bagaimana dengan kita Malaysia pula? Berapa tahun kita nak bazir untuk "1 Malaysia"?

Anonymous said...

I'm a chinese here ,as u all say above . I won't stand on both side . This problem start from who , we need to know 1st . Why Namewee is born ? Why that teacher ask the student to go back china ? Namewee has a big mistake? But that teacher also has no mistake ? This is Racist , How can a 1 Malaysia born without all races support ? For me both also wrong . I also facing racist problem , driving on my straight lane , mat rempit came out from junction without stop and scold at me , still knock at my car ? how is this count ?

Anonymous said...

If I may ask, who is the one started all this? If Siti didnt started this, Namewee wouldnt post this video anyway... u tink he got so much free time at hand making video?
N u guys, over thinking things...pls dun make things anymore worst than it is...

Anonymous said...

Siapa cakap semua orang mesti puasa?

u nak puasa la. puasa la.

i nak makan kenyang kenyang.

Anonymous said...

betul juga, tetapi bolehkah saya tahu kenapa namewee ini tiba tiba nak memaki Puan Hajah Siti Inshah Mansor (Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman ??

saya pasti ada sesuatu berlaku di belakang ini.

adakah puan siti ini buat sesuatu perkara sampai namewee nak mamaki dia ?

ataupun puan siti ini dimaki oleh namewee tanpa sebab atau alasan ?

sila nyatakan . . .

Anonymous said...

sila buka minda...siapakah yang memulakan segala ini.....guru besar tersebut...Siti yang patut disumbat ke isa...rasanya anda semua tidak pernah dengar tenteng buku yang ditulis oleh Tun mahathir..pemimpin umno yang dihormati...beliau yang memainkan isu racist....sila baca buku "dilemma of malays" sebelum cakap...

topengperak said...

yup dia yang racis..mmg sudah terbukti kesalahan dia..bukan soal sapa mula dulu...masalahnya dia pernah menghina malaysia dulu..sekarang ulang lagi...org macam ni tak layak duduk MALAYSIA...

Heartless said...

masalah utama disini..apahal KPM nk masuk skali..wat the??tiba2 libatkn kpm skali..aku pon nek heran...bila baca laporan polis yg dibuat macam kena tambah 'rempah ratus' tambahn je..serius xleh trima akal...bkn nk sokong Puan Siti...sy pun xknal dia...tp masalahnye xnmpak ke namewee ni sngaja guna isu ni tuk kutuk kerajaan...

Anonymous said...

huhu..aku lawak la baca komen sape yg mula dulu

bis tu Cino tu kutuk2 azan dulu... azan tu cari pasal ngn dia dlu la ek?? apa punye pemikiran la korang ni..

Karim

Anonymous said...

NAMEWEE BATU API...=)

Malay too bodoh cos no eat pork said...

orang melayu memang bodoh gila... kelakar sangat... haha

Anonymous said...

sape besalah? namawee ke inshah? pe beze namawee n inshah? 2-2 buat statemen rasis... tp... sape wat statemen yg kurang ajar? sape yg guna bahasa yg x sdp didengar? sape yg wat statemen utk publish bg 1 dunia tgk? dan kenapa kPM jd mgsa namawee jgk?

ade comment kat atas ni kate inshah ptot kne isa...kalu inshah kne...mknenye namawee pon kne la gak kn... coz 2-2 same2 wat statemen rasis.

Anonymous said...

Apa yang kecoh sangat? Hanya kerana orang suruh kita balik Cina kita marah sakan. Saya berbangsa Tionghua Dan merasakan tindakan Namewee adalah keterlaluan. Satu tindakan tegas hendaklah diambil oleh pihak berkuasa sekarang juga.
Tindakan tegas juga perlu diambil terhadap gurubesar tersebut bukan kerana beliau berbangsa Melayu tetapi kerana kerjayanya sebagai pendidik telah disalahgunakan di konteks yang tidak bersesuaian.
Isu Dan persoalan sekarang adalah apakah jenis generasi muda Dan pelapis yang kita sedang bina sekarang. Tiada toleransi; hormat-menghormati; kurang ajar; tiada keperihatinan Dan banggang.
Para pemimpin serta penguatkuasa undang-undang perlulah lebih bertanggungjawab dalam melaksanakan penguatkuasaan. Api perkauman hendaklah dipadamkan serta-merta Dan bukannya dimarakkan lagi. Apa yang kita perolehi Dari ketegangan Dan kemungkinan guru-hara disebabkan perkauman? Kemusnahan; kebencian; curiga; kesedihan; dendam Dan sebagainya. Apakah keharmonian Dan kesejahteraan yang dibina sekian lama diperjudikan sewenang-wenangnya? Pihak Kememterian Dalam Negeri Dan Polis hendaklah bertindak tegas Dan segera dalam membendung gejala ini. Sesiapa saja tanpa mengira kaum perlu bertanggungjawab dalam memelihara keharmonian Dan jika mereka tidak ingin berniat demikian maka tindakan tegas haruslah diambil.
Sokongan hendaklah diberi sebulatsuara suara kepada kerajaan agar tindakan tegas diambil ke atas sesiapa saja tanpa mengira batasan perkauman mahupun ideologi politik sekira isu perkauman dipermainkan sewenang-wenangnya.
Saya sokong 100% tindakan menahan Namewee tanpa prejudia siapa yang mulakan isu perkauman ini. Bak kata pepatah - sebab Santan pulut binasa; sebab mulut badan masuk penjara

Anonymous said...

Apa yang kecoh sangat? Hanya kerana orang suruh kita balik Cina kita marah sakan. Saya berbangsa Tionghua Dan merasakan tindakan Namewee adalah keterlaluan. Satu tindakan tegas hendaklah diambil oleh pihak berkuasa sekarang juga.
Tindakan tegas juga perlu diambil terhadap gurubesar tersebut bukan kerana beliau berbangsa Melayu tetapi kerana kerjayanya sebagai pendidik telah disalahgunakan di konteks yang tidak bersesuaian.
Isu Dan persoalan sekarang adalah apakah jenis generasi muda Dan pelapis yang kita sedang bina sekarang. Tiada toleransi; hormat-menghormati; kurang ajar; tiada keperihatinan Dan banggang.
Para pemimpin serta penguatkuasa undang-undang perlulah lebih bertanggungjawab dalam melaksanakan penguatkuasaan. Api perkauman hendaklah dipadamkan serta-merta Dan bukannya dimarakkan lagi. Apa yang kita perolehi Dari ketegangan Dan kemungkinan guru-hara disebabkan perkauman? Kemusnahan; kebencian; curiga; kesedihan; dendam Dan sebagainya. Apakah keharmonian Dan kesejahteraan yang dibina sekian lama diperjudikan sewenang-wenangnya? Pihak Kememterian Dalam Negeri Dan Polis hendaklah bertindak tegas Dan segera dalam membendung gejala ini. Sesiapa saja tanpa mengira kaum perlu bertanggungjawab dalam memelihara keharmonian Dan jika mereka tidak ingin berniat demikian maka tindakan tegas haruslah diambil.
Sokongan hendaklah diberi sebulatsuara suara kepada kerajaan agar tindakan tegas diambil ke atas sesiapa saja tanpa mengira batasan perkauman mahupun ideologi politik sekira isu perkauman dipermainkan sewenang-wenangnya.
Saya sokong 100% tindakan menahan Namewee tanpa prejudia siapa yang mulakan isu perkauman ini. Bak kata pepatah - sebab Santan pulut binasa; sebab mulut badan masuk penjara

Anonymous said...

Nampaknya mcm ramai antara sahabat kita berbangsa Cina, India dan Melayu yang tidak menyiasat dengan teliti dan percaya bulat2 apa yg media sebarkan dan apa yg politician ckp. Pengetua Sekolah yg dituduh itu tidak mengeluarkan langsung kata2 menyuruh bangsa cina balik ke China ataupun merendahkan bangsa India. Jika benar tuduhan itu kenapa tidak semua murid berbangsa cina atau guru berbangsa cina yg buat laporan polis? Kenapa hanya 3 orang sahaja yg buat laporan polis? Pelik kan?

Khas utk penulis yg menggelarkan dirinya "Malay are Babi". Ingin saya nyatakan disini, jika anda tiada langsung pun di Malaysia ni, Malaysia tetap akan maju. Malaysia dah ada strong based jadi jika anda rasa anda terlalu bagus utk berada di Malaysia ini, dipersilakan lepaskan kerakyatan anda dan pergi ke negara yg anda katakan hebat itu. Kalau setakat pergi melancong 1-2 minggu dan lepas itu memuja negara yg anda lawati rasanya anda sememangnya bodoh. Anda hanya lawati on the surface sahaja dan anda tidak pergi deeper ke negara yg anda kagumi tu. Jika nk bertemu di Penang pun boleh ckp shj di mana? Penang pun bukan hakmilik bangsa Cina hanya kerana anda ramai maka anda berani. Kelakar tgk perangai org anda yg melenting2 mcm cacing kena air panas. SAYA CABAR ANDA LUCUTKAN KERAKYATAN ANDA.

Anonymous said...

Anonymous kt atas: Ya M'sia tetap akan maju tanpa cina betul, tapi akan makan masa beberapa ratus tahun lagi la

Anonymous said...

Sebab polis kt malaysia ni kebanyakan mly juga ma, u lah yang tanya soalan pelik, u ingat ia akan dilayan? 3 org yg buat laporan itu bodoh la.
M'sia akan tetap maju betul, tapi akan makan masa beberatus tahun lagi kut...

Anonymous said...

saya rasa intipati sejarah tidak dipelajari secara menyeluruh dan kefahaman tentang sejarah tanahair amat kurang.

ya, tak boleh dinafikan kehadiran masyarakat majmuk mengkayakan negara ini, tetapi perlu di-ingat bhw ini semua terhasil dari kerjasama yg ada. jgn lupa bhw apa yg telah kamu dpt dan nikmati juga atas persetujuan dan keizinan yg ada, jadi tidak perlu lah terlalu angkuh dgn apa yg telah dikecapi.

sosolisme,liberalisme dan mcm2 isme telah di wujudkan utk menafikan hak yg ada...cukuplah sekadar kita menghormati perlembagaan yg ada krn di dlm perlembagaan sudah termaktub hak2 masing2.

Anonymous said...

Salam semua.
Siapkanlah badan masing-masing.

Kecoh tak habis-habis. Kerana peminat sejarah silam kian pupus. Sudah kabur di mata masing-masing.

Pusingan roda akan tetap berlaku. Akan mengulangi aktiviti sejarah silam. Mengapa tidak? Masing-masing dah mula mencabar-cabar...

Lumrah agaknya. Peperangan demi peperangan akan berlaku lagi. Putaran yang sama.Tetapi lain polanya. Lebih sophisticated. Kerana masing-masing sudah berilmu.

Kalau tidak dibendung....
Teruk la macam ni...
reality..

Anonymous said...

Perlu menyoal diri kita sendiri. Tolong jangan memperbodohkan diri.

Satu bangsa yang penyabar...siapa?

Satu bangsa yang boleh bertolak ansur bila tersepit...siapa?

Satu bangsa yang survival...siapa?

Satu bangsa yang sukar dipertikaikan tentang kerajinannya...siapa?

Satu bangsa yang jauh lebih bertamaddun keturunannya...siapa?
---------------------------------
Harus dingati wahai bangsaku yang leka,dan hanya bersikap 'tak apa', yang memikirkan kedaulatan kampungku tetapi poket penuh debu.
Berbelanja macam hantu. Simpanan habis digerutu. Yang kaya bukan kamu.

Anonymous said...

Saya pun cina, saya rasa semua orang pun salah. yang kita dekat sini maki maki melayu, maki cina = kita pun racist. apa yang patut buat ialah jangan fikir kita melayu ke cina ke.. kita semua MALAYSIANS. Lepas tu, siapa yang ada salah terus didakwa. takya cakap melayu cina. salah kena dakwa. kalo kita asyik nak pertahankan melayu cina ni.. sampai bila baru ada semangat MELAYSIA. lupakan aje la. CUMA INGAT KITA SEMUA MALAYSIANS!

CH2 张显华 said...

Good!!!
Namewee!!!
Good!!!

Anonymous said...

org melayu..join cari namawee..