Wednesday, August 25, 2010

DAP Bagi Tazkirah Dalam Surau

22 Ogos 2010, Teo Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) telah masuk untuk berceramah dan menyampaikan sumbangan kepada ahli-ahli PAS di Surau Al-Huda Kajang Sentral. Bukan sekadar masuk ke dalam surau, malah Teo pergi ke barisan saf pertama untuk berceramah kepada orang Islam di dalam surau. Pada waktu tersebut, jam 9.33 malam. Ini bermakna, sama ada Teoh memberikan tazkirah selepas selesai solat terawih atau antara solat terawih.

Ini satu penghinaan kepada umat Islam. Apakah sampai tiada langsung wakil rakyat Islam untuk dijemput ke surau tersebut? Apakah tiada tempat lain untuk menyampaikan sumbangan dan ucapan hingga terdesak membawa masuk DAP memijak sejadah di saf pertama untuk memberi tazkirah? Mengikut Mazhab As Syafie, orang kafir haram dan ditegah sama sekali untuk masuk ke dalam Masjidil Haram sebagaimana firman Allah SWT dalam Surah At Taubah, ayat 28.


"Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya (kepercayaan) orang-orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid Al-Haraam sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu dari limpah kurniaNya, jika Ia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana"
surah At Taubah ayat 28.

Al-Qurtubi, di dalam tafsirnya Al-Jami’ li-Ahkam Al-Quran melaporkan bahawa Ibn ‘Abbas r.a. berkata yang najis itu kesyirikan yang menjadi pegangannya, bukan tubuh badannya. Lelaki dan perempuan juga tidak dibenar mendedah aurat dalam rumah ibadat. Pegangan DAP masih lagi ideologi sosialis. Orang Islam tidak akan miskin jika DAP tidak beri bantuan dan sumbangan. Mereka sudah berkempen sampai dalam surau dan masjid untuk bertazkirah, memberi sumbangan dan meraih undi daripada orang Islam. Ingat, mereka ada agenda yang tersendiri. Jika orang Melayu tidak sokong DAP, nescaya DAP tidak akan boleh berkuasa. DAP hanya mahu kuasa melalui undi orang Melayu. Hari ini mereka akan berlakon baik, bila berkuasa nanti terserlahlah sikap sebenar DAP. Berhati-hatilah bangsaku. Apa yang Khmer Rouge buat pada orang Islam di Kemboja perlu diambil iktibar.

72 comments:

Mr. K said...

ada nas dari Al Quran yang menyebut

Dan tidaklah layak orang2 kafir itu memakmurkan masjid2 Allah.. sedangkan mereka tidak beriman kepadaNYa dan hari akhirat.

Anonymous said...

Salam

Inilah kelebihan zaman PR perintah selangor, ada juga YB bukan islam yg sudi masuk dalam masjid nak harapkan YB MCA masuk dalam masjid jangan haraplah.

perkara ni bukan baru bagi wakil rakyat bukan islam luar negeri, contoh yg terdekat singapura, masjid disana selalu didatangi oleh pemimpin bukan islam dari parti pemerintah untuk menyampaikan sumbangan dan peruntukan tahunan pada masjid2 di singapura.

nilah padanya org UMNO jahil tukil. takut membabi buta aje dan prejudis begitu sekali pada YB bukan islam.

Anonymous said...

tok imam macam terangkat jer kain nyer

Anonymous said...

habis sudah kesucian masjid kita ,oleh kerana politik pas,hah bodoh nya bangsa aku...kerana duit/sumbangan dibenarkan masuk masjid...bodoh nya bangsa aku.;..

bekas pengundi pas said...

Anon August 25, 2010 4:23 PM,

Aku rasa bukan semata2 sebab kafir masuk masjid tapi adab masuk masjid yg perlu diambilkira?Boleh pulak tak tutup aurat tak pakai tudung masuk surau masjid.Wah liberal abis sekarang pas?

Bawaklah nas kalau ada cakap orang kafir masuk masjid boleh buka aurat.Piirah

Anonymous said...

Teruknya!!!

Orang yang TAKSUB PAS akan angguk sahaja, APA buat pun tak pe. Semua betul. QUr'an pun terbelakang.

Anonymous said...

YB DAP masuk masjid tanpa menutup aurat?? Tanpa ditegur oleh org2 Islam a.k.a. org2 Pas?? Agama pun dh pandang sblh mata ker??

maer wan said...

kenapa minah tuh macam pakai kebaya uniform stewardess Singapore Airline??

??

Takde sapa2 yg perasan ke?

Anonymous said...

Blogger ni kaki fitnah...BODOH nye blog

Anonymous said...

Masjid atau surau adalah tempat dan tempat ibadat khusus bagi orang-orang Islam. Justeru jagalah kesuciannya. Kalau orang-orang Islam yang datang haid atau janabah pun dilarang masuk, maka apatah lagi orang kafir. Kita belum pernah melihat wakil rakyat wanita atau penceramah wanita berceramah di masjid seperti itu.Apa salahnya kalau YB ini hantar waki mereka yang lelaki muslim atau hulur sumbangan di luar masjid atau beranda masjid. Ini adalah unsur-unsur liberal.

Anonymous said...

memang dasar blogger JAHIL...tengok aper blogger nie tulis:

"orang kafir haram dan ditegah sama sekali untuk masuk ke dalam masjid sebagaimana firman Allah SWT dalam Surah At Taubah, ayat 28."

woittt si jahil...klo betul orang kafir TAK BOLEH masuk masjid, JANGAN BENARKAN kafir nie masuk MASJID PUTRAJAYA, MASJID SHAH ALAM, MASJID NEGARA pun....

paham ker dak???BUDUH tak bertempat

Anonymous said...

Kesian. Those so-called muslim malay butthurt over simple matter. She's decently dressed. You want to force her to wear tudung?

How about our so-called 'beloved' muslim puteri/wanita UMNO? Some of them didn't wear tudung at all, especially during Perhimpunan Agung.

ptd-kokak said...

Dah ada gambar pun kata fitnah ke? buta hati dan mata kamu ni, elok awak ni murtad je. pergi masuk DAP. bulan puasa ni pun tak nak insaf lagi.

Anonymous said...

Fitnah amende... gambor ada tuh... apa bangang nya korang.... nak jugok tegakkan benang basah... hakktuih...

Anonymous said...

Fitnah amende... gambor ada tuh... apa bangang nya korang.... nak jugok tegakkan benang basah... hakktuih...

SyurgaDunia said...

Kamu menuduh seorang yang lain fitnah itu sebenarnya adalah fitnah juga kerana TUDUHAN YANG KAMU BUAT. tgk la dulu, baru complain..

hann said...

ini lah masalah org iSLAM PAS..mmg boleh org bkn Islam masuk ttp mstilah menutup aurat..tp Adun ni apa kejadahnya masuk tanpa tutup aurat..hurm..

hann said...

ini lah masalah org iSLAM PAS..mmg boleh org bkn Islam masuk ttp mstilah menutup aurat..tp Adun ni apa kejadahnya masuk tanpa tutup aurat..hurm..

Anonymous said...

Salam...just nak share pengalaman...Kalau saudara pergi ke Istanbul...memang bukan Islam/tourists dibenarkan masuk ke dalam Masjid Biru (Blue Mosque) yang terkenal itu. Bagaimanapun, bukan Islam wajib menutup aurat dan TIDAK dibenarkan memijak dewan solat. Dalam gtambar ni, bukannya dewan solat lagi tapi saf pertama lagi...astagfiruallah...yang Cina tu memanglah jahil, janganlah kita yang Islam nie pun jahil jugak...yg ditiru contoh di Singapura tu nape? Indonesia, Singapura bukanlah sebuah negara Islam...kat Indonesia lagi dahsyat..buka puasa dalam gereja lagi...ni semua padah Islam liberal yg di bawa oleh PAS...taubatlah selagi pintu taubat masih terbuka...janganlah sesat dan menyesatkan umat Islam..

Anonymous said...

blogger ni kaki fitnah...gambar ini superimpose..kalau betul mana video betul tu ngok...gambar ni UMNO boleh buat copy and paste...blogger siallll

Anonymous said...

Lihat di thai apa yang dia orang buat pada oramg melayu Islam?

Anonymous said...

Gambar ni bukan superimpose, tapi real. Ini adalah surau (tempat sujud). Imam tu adalah Ustaz Azmi, pengerusi Komuniti TKS dan yang di kiri sekali tu En. Arshad, seorang AJK. Ustaz tu ada jemput I juga, cuma I tak datang, solat tempat lain. I terkejut macam mana perkara ni boleh berlaku. Personally, I tak setuju langsung perkara ni. Sebaiknya dibuat di kaws yg lebih sesuai. Nampaknya AJK tidak fikir panjang. Memandangkan komuniti di situ tak ramai yang alim dalam bab-bab agama, maka perkara ni di ambil ringan sebab event ni berlaku sekejap sahaja. Sepatutnya dilapik dengan tikar di kawasan yang dipijak tu macam di masjid2 lain (ada karpet laluan kaki yg khas)dan wajib minta dia mengenakan tutup kepala. Itu sebagai tanda hormati tempat ibadah org Islam. Habislah pahala solat terawih kerana memandang aurat Cina DAP ni. Tercalarlah kesucian surau ni oleh orang jemaahnya sendiri. Kepada jemaah surau dan AJK komuniti TKS, jika membaca blog ni, silalah beri penjelasan. Orang menderma wang ringgit utk pembinaan surau ini, pasti tak rela akan perkara ini. Kesalnya.

Anonymous said...

Kalau Isteri PM tak tutup aurat takde plak orang umno bising..
Padahal itu perkara wajib.sbb dia orang Islam..Yang bukan Islam ni takan nak suruh pakai Tudung? Pakai tudung ala Sharizat pun belum menutup aurat lagi..
Carilah kerja lain, kalau nak mempolitikan isu.
Pasal mcm ni jadi jaguh ugama plak pencacai=pencacai ni

Anonymous said...

Jangan jadi bangang. Nak masuk surau pun kena tutup aurat, apetah lagi nak masuk Masjid. Dengan berkebaya ketat sana ketat sini, Lengan pendek, Tudung haus aidilfitri.

Ko ingat tu tokong ke?

Fitnah kepala bapak kau kalau da ada gambar siap senyum bagi sumbangan lagi.

Kalau dah bodoh tu memang bangang la tak boleh diselamatkan lagi.

Terjun lah kau dengan PAS bodoh tu

Rusydan said...

syabas. blog ko dah masuk muka depan utusan hari ni. siap quote lagi dari blog ko. teruskan perjuangan brader.

majid said...

Mursyidul Am Pas Nik Aziz dengan Timbalan Mursyidul Am Pas Harun Din, what say you? Dah kata ulamak BESAR, takkan tak boleh tegur kot pengikut-pengikut buat perkara tak senonoh macam ni? Buat malu Islam sahaja.

Sekurang-kurangnya UMNO tak malu mempertahankan Islam, yang kawan-kawan kem 'Bulan' tuu, yang dia punya pentingkan, pakai jubah, pakai serban, cakap pelat arab, Islam dah laa tuu, perangai pukul bini, kawin mutaah, yang tu semua belakang kira

Anonymous said...

Salam.

Sungguh bodoh berfikir annon 25 Ogos 4.23. Begitulah jadinya Islam bila orang bukan Islam berkuasa. Di Singapura orang Islam terpaksa ikut telunjuk orang bukan Islam kerana mereka tiada kuasa. Kita akan terpaksa menggadaikan agama kita kerana kita tiada kuasa. Mereka boleh buat apa saja pada kita.

Ini yang kita tekankan sekarang. Demi mempertahankan hukum dan kesucian Islam kita tidak boleh terima apa yang PAS dan PKR buat sekarang. Dengan membenarkan golongan kafirun masuk kemasjid telah melanggar hukum dan nas allah.

Jangan dek kerana dapat satu ribu dua kita gadaikan maruah Ilslam dan hukum hakam dalam Islam.

Saya rasa kalau di Singapura orang Islam yang memerentah mereka tidak akan membenarkan perkara ini berlaku. Ini satu contoh bahawa PAS boleh dibeli dengan wang.

Jazakallah hukasira...

Anonymous said...

cuba kalau org islam melayu perempuan masuk tanpa menutup aurat...sure mata tajam merenung marah sbb x tutup aurat...wallahualam..

Anonymous said...

cuba kalau org islam melayu perempuan masuk tanpa menutup aurat...sure mata tajam merenung marah sbb x tutup aurat...wallahualam..

Anonymous said...

salam,
Dalam utusan hari ni, en azemi mengatakan jaganlah isu ini digembar gemburkan kerana tiada yang boleh DIPOLITIKAN... Kenapa setiap teguran itu dikira politik? Seharusnya en azemi memohon maaf kepada semua umat islam diatas kejadian ini, bukannya berkata demikian. Namapknya en azemi ni seolah olah tak mengerti apa itu ISLAM..

Anonymous said...

NI SEKOR LAGI AL-FADHIL CINA HARAM MASOK MASJID. APA PUNYA BODOH MELAYU NI KASI AMOI HARAM NI MASOK SURAU? BODOH. BODOH. BODOH.

rafi said...

bila golongan yang memdakwa mereka pakar dalam ilmu agama inilah jadi nya...dunia semakin hampir kepada kiamat yang dijanjikan oleh Allh S.W.T apabila golongan agama dipinpim oleh mereka yang JAHIL dalam agama MEREKA sendiri... bukan tidak boleh menyampaikan sumbangan tetapi buat diperkarangan masjid sahaja sudah cukup...melihatkan perkara ini saya sebagai seorang remaja yang mahu melihat perubahan pentadbiran negara (pakatan mengambil alih) dan menyokong idealogi pakatan selama ini semakin goyah...saya sendiri kini merasa takut dan gerun jika PAKATAN RAKYAT memerintah negara ini kerana dari perspektif saya DAP lebih mendominasi PAKATAN, berbanding BN UMNO lebih mendominasi MCA dan MIC. Sebelum ini saya menyokong pakatan kerana kagum melihat parti KEADILAN RAKYAT dapat meminpim dan menyatukan dua parti berbeza ideologi. tetapi setelah berjaya memerintah 3 negeri di pantai barat semenanjung segala-galanya berubah dengan pantas. Saya mahukan perubahan pentadbiran negara tetapi tidak mengubah sebarang perkara berkaitan agama dan hak mutlak orang melayu...hanya mereka yang buta sejarah sahaja menyokong perjuangan kaum minoriti di malaysia. Jika anda dari genarasi cyber cuba search sejarah tanah melayu, malaya dan malaysia bermula dari tahun 1411 siapa berhak dan siapa patut menurut arahan....jika dulu mereka bukan warga negara tetapi setelah mereka marayu maka orang melayu memberikan taraf tersebut tetapi kini mereka menuntut lagi perkara yang sepatutnya tidak disuarakan langsung...renung-renungkan lah pilih parti yang mempertahankan hak keistimewaan orang melayu atau parti yang memperjuangkan tuntutan kaum lain.

muhammad said...

salam,
Kalau u ke mesjid negara atau mesjid putra di putrajaya, kenapa orang kafir boleh masuk mesjid??? mereka boleh melawat mesjid, tidak ada orang yg soal...itu pun masuk kedalam ruang solat juga, bukan di luar...kalau itu boleh, yang Kajang itu tak bolah pulak, lagi muyskil la BN perintah boleh, yg lain perintah tidak boleh....mcm awak meludah ke langit sendiri sahaja...itu belum lg saya meludah ke muka awak....bodoh la awak ni, mcm org BN juga....senang cerita org melayu semua nya bodoh..yg pasti akan dilaknati allah kerana membezakan perkara yg sama...jgn ingat sokong BN msk syurga...pemimpin BN pun tak tutup aurat, nak cakap pasal org lain.

Anonymous said...

Saudara dan saudari, rakan-rakan muslimin dan muslimat, saya tidak faham, kenapa lawatan Ahli Parlimen wanita ke sebuah surau untuk memberi sumbangan cek dan berkongsi maklumat tentang pinjaman pelajaran yang ditawarkan oleh kerajaan negeri Selangor boleh diputarbelitkan oleh akhbar "Utusan Melayu" sebagai perbuatan yang tidak menghormati ugama kebangsaan?

Anonymous said...

Kenapa semakin ramai rakyat berasa keberatan untuk terus menyokong BN terutamanya ketika pilihanraya umum?

Sebab ahli-ahli politik dan mesin-mesin propaganda BN/UMNO sanggup melempar segala bentuk fitnah di luar jangkaan akal biasa manusia semata-mata untuk memecahbelah perpaduan dan permuafakatan di kalangan masyarakat yang berbilang kaum dan berbilang agama demi terus meraih undi kaum bumiputera dan berkuasa di negara ini.

Apa bezanya UMNO/BN daripada penjajah British yang mempraktikkan taktik pecah dan perintah sepanjang zaman penjajahan British di Tanah Melayu pada suatu ketika dahulu?

Anonymous said...

YA ALLAH!!!!!!!!!!!!!! APA DAH JADI SAUDARA SEAGAMA / MELAYU KU INI!!! TIDAK SEDAR KAN ANDA SEMUA!! KENAPA SEMATA2 DUIT ANDA SANGGUP GADAIKAN MARUAH!! ITU TEMPAT SOLAT BUKAN TEMPAT BERSILAT!! KAN LEBIH ELOK BUAT MAJLIS TU DI KAWASAN LAPANG BERDEKATAN SURAU ITU!!! YA ALLAH DUNIA NAK KIAMAT KE??? YA ALLAH AMPUNKAN DOSA2 SAUDARA SEAGAMA KU..PELIHARAKAN LAH KEIMANAN KAMI....AMIN....

Anonymous said...

Dibolehkan
orang-orang kafir memasuki masjid dengan izin kaum muslimin kecuali
majidil Haram dan masjid-masjid yang ada di Tanah Haram. Ini merupakan
pandangan ulama-ulama mazhab Syafie (Lihat Raudhah Tolibin, jilid 1 / ms
296). Pandangan ini m...erupakan salah satu pandangan Imam Ahmad dan juga
pandangan sebahagian ulama Mazhab Hambali.

Maaf jagan suka2 keluar hukum~"Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya (kepercayaan) orang-orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid Al-Haraam sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu dari limpah kurniaNya, jika Ia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana" surah At Taubah ayat 28.

Asalu Ahli zikru inkuntum ta`lamun(Tanyalah orang-orang yang pakar(ulama`)andai anda tidak mengetahui...

Saya pernah berjalan diMesir bagaimana pelancung asing masuk kedalam masjid seperti masjid azhar dan sbgainya tanpa memakai tudung tapi cukup menutup tubuh keseluruhannya..Adakah anda lagi hebat dari ulama`2 diMesir dalam mengeluarkan hukum?

Yang islam ni lagi dasyat....paku dulang paku serpih~(sambung sendiri)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=107125&fbid=122592077789461&id=100001160081955.Salam.

Anonymous said...

Salam..

1) Di masjid negara dan putrajaya, memang bukan Islam dibenarkan masuk tetapi tidak boleh masuk ke ruang solat. tidak boleh pijak sejadah tempat sembahyang. Sila pergi dan lihat sendiri.

2) Persoalan ini adalah persoalan agama bukan politik. Ini berkaitan dengan hukum agama. Silalah lihat isu ini dengan meluas bukan hanya melihat sebagai orang PAS, UMNO atau PKR semata-mata. Hukum Allah bukan boleh dibuat main-main.

3) dua kesalahan besar teo adalah tidak memakai tudung dan memijak tempat solat.

4)Jangan salahkan sesiapa, elok sesiapa yang kenal rapat dengan PAS Bangi atau Teo menasihati perkara ini. Jangan ulangi lagi perkara yang bertentangan dengan hukum agama. Bukan UMNO yang ajak dia masuk surau, AJK PAS tu yang ajak masuk.

5) Kalau UMNO tidak keluar gambar ini, apakah PAS akan sembunyikan perkara yang melanggar hukum agama? Ini belum lagi melaksana hudud, baru hukum berkaitan dengan adab masjid, PAS sudah halalkan apa yang DAP nak buat.

Anonymous said...

jgn cite istanbulla..singaporela..sbb tula negare2 yg korg sbut tu..islam pn da xmcm islam..kite,selagi kite bole halang..halang..knape xg wat kt tempat lain je nk bg sdkh pon..byk lg tempat..tolong la pk pn..lg satu..knape xtutup aurat..itu yg pling penting..tu pn org PAS still bute lg..nk kate betul lg..
thanks anwar pengkhianat bangse..sbb kola sume ni t'jadi..rmai melayu yg jd bute..bute hati..iskh3x~

Anonymous said...

asalamualaikum,

biar saya cerita sebanarnaya apa yang berlaku. saya sejujur nya berada di surau tu semasa apa yang heboh sekarang di katakan berlaku.

sebagaimana selalu giliran saya sembahyang tarawih pada malam tu adalah di surau al Huda kajang sentral.Lepas habis tarawih ingat nak balik segera sebab orang rumah suruh balik cepat.terpaksa juga tunggu sebab ada tetamu.Dimaklumkan yang ada acara serahan check olih YB.Selang berapa minit timbul sorg prempuan Cina yang nampak sopan mausk ke suaru.cuma lain sikit ialah ia tak memakai tudung .... ialah orang bukan islam manalah yg ada pakai tudung dengan sifat sopan beliau ke ruang solat,tdak lah sampai baris paling hadapan.

YB tu terangkan tujuan kedatangan adalah untuk serah check dari kerajaan negeri.Sebelum tu Yb ada nyatakan terima kasih kerana di benarkan masuk ke surau .YB tu juga ada sebut selamat berpuasa . Lepas acara serah cehck Yb tu ada juga kata yang kerajaan negeri ada perkenalkan biasiswa kepada pelajar-pelajar yang lulus cemerlang.Lepas tu habis lah acara tak samapai 10 minit pun.

ikut kefahaman saya yang tak sangat arif ni tak da satu pun kata kata Yb tu nampak macam tazkirah pun.bau politik pun tak da.saya yang dengar dan tengok depan mata kepala saya sendiri bingung kenapa orang yang tak tengok , tak ada dalam surau tu baik menteri mahupunsemua orang macam saksikan betul saaat saat tu.

Kenapa orang yang tak tahu dan takl dengar komen macam-macam.saya sedia cerita yang benar.jangalah sebab tu kafir dan bukan orang umno kita tiba2 melenting. saya pun orang UMNO.tapi bila saya sendiri lihat depan mata takdalah sangat isu yang nak dimelentingkan.

kita janganlah buat fitnah bulan-bulan puasa ni.

Apa pendapat anda orang yang saksikan kejadian lagi arif atau orang yang dengar-denagr cerita lagi arif?????NAK TAHU CERITA BETUL TANYALAH SAYA! .............AZIZ..LAW

Anonymous said...

gila mati matian lobai2 PAS nak pertahankan DAP. hehe

Anonymous said...

salam,
masaalah nya disini kenapa ajk surau benarkan dia masuk? Kalau iya pun nak serahkan check kenapa tak buat kat luar suaru je..saya rasa ajk surau lagi arif tentang hukum hakam kalau nak masuk surau atau masjid..

Anonymous said...

isunya orang yang tak dalam surau tu pandai-pandai komen tanyalah orang yang benar-benar ada dalam surau tu macam yang saya lihat dan dengar first hand infomation.saya bukaan nak menyokong mana-mana pihak cuma kita orang islam kena lah berpada-pada kalau takda tazkirah jangan kata ada tazkirah ni mata kepala dan telinga yang dengar tak da satu nasihat ke tazkirah ke yang diberi. malu kita orang islam tuduh menuduh benda yang tak ada.

yang ada tu saya setujulah... yb tu masuk tak pakai tudung tu jelas mata kepala aku tengok sebab aku ada dalam surau tu aku belum nyayok lagi.

Berilah amaran tentang masuk surau , tak pakai tudung, tapi aku yang dgr dan tengok ni tau benar telinga aku belum pekak takda tazkirah .. kenapa heboh seluruh negara sebut tazkirah sampai katanya amaran dari MAIS pun disebut kerana beri tazkirah. malu kita orang islam menuduh buta-buta benda yang dia tak buat. benda yang dia buat sesuai benar bagi amaran..saya sokong benar.

siapa yang fitnah ada tazkirah...saya yang ada ditempat kejadian malu benar saya sebagai orang islam......... saya sokong Perdana menteri dan pemerintahannya...... AZIZ LAW....(ORANG YANG LIHAT DENGAN MATA ,DENGAR DENGAN TELINGA & BERFIKIR DENGAN OTAK)

Anonymous said...

asalamualaikum,


saya AZIZ LAW lagi nih.......orang yang benar-benar ada di tempat kejadian.

saya tinggal kat taman sebelah kajang sentral nih.Kalau nak bantu surau nih lepas nih bantulah...agaknya orang gomen tak dtg bantu nah...dtg org kerajaan negeri selangor bantu ..tup tup kena lak yb cina .pompuan lak tu......tu yg sensitif..TAK ADA TAZKIRAH yg YB tu beri difitnah pulak ada tazkirah

sebagai pengajaran mana -mana pihak berkuasa islam tlg lah dulu seblm dtg yg kafir nanti jadi sensitif lak

saya orang kerajaan sokong kerajaan cuma rasa tak adillah bila perkara yg tak da ...TAZKIRAH ...difitnah kata ada biar adillah pada semua orang bukankah kita ONE MALAYSIA

AZIZ LAW ...saksi utama kejadian

Anonymous said...

entahlah apa nak jadi skrg nie...mcm2 cite pun ada..kalau macam tu apa yang ustaz2 dan ustazah yang m'gajar saya tu silaplah yea???sebab saya ada teringat kata ustaz saya tu..adap dan tertib masuk ke rumah ALLAH...lagi2 klu tak menutup aurat wanita yg datang kotor pun takleh nak masuk rumah ALLAH...ntah2 yb dap tu tengah dtg haid...manalah tau..nauzubillahhhh

Anonymous said...

assalamualaikumk,

Jika dikaji kitab fiqh dari keempat-empat mazhab, akan ditemui bahawa kebanyakan mereka (jumhur) berpandangan bahawa wanita yang didatangi haid tidak boleh memasuki masjid dan mendiaminya. Dalilnya adalah sabda Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam:



لاَ أُحِلُّ الْمَسْجِدَ لِحَائِضٍ وَلاَ جُنُبٍ.



Aku tidak menghalalkan masjid bagi (wanita yang didatangi) haid dan tidak (halal juga) bagi orang yang junub.


org bukan islam taw ker mndi wajib???
org yg menentang hadis dan al quraan masok syurga kah mereka???
jgn kerana politik kita menempah tiket ke neraka...
berpolitik harus sederhana...cintailah agama,bangsa, dan negara(kalao x suka BN sokong PR)tp negara adala yg last...agama dan bangsa harus dijaga dahulu... salam ukhwah....bersatu aman sejagat

Anonymous said...

Jika dikaji kitab fiqh dari keempat-empat mazhab, akan ditemui bahawa kebanyakan mereka (jumhur) berpandangan bahawa wanita yang didatangi haid tidak boleh memasuki masjid dan mendiaminya. Dalilnya adalah sabda Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam:



لاَ أُحِلُّ الْمَسْجِدَ لِحَائِضٍ وَلاَ جُنُبٍ.



Aku tidak menghalalkan masjid bagi (wanita yang didatangi) haid dan tidak (halal juga) bagi orang yang junub.

Anonymous said...

http://drmaza.com/home/

harap smuanya selesai

Anonymous said...

baca pos tuan guru nik aziz. JANGAN JADI JAHIL. INI LAH JADI KALAU KURANG ILMU!


Isu bukan Islam memasuki masjid bukan satu kesalahan dalam Islam kerana ianya antara kaedah yang diguna Nabi Muhammad SAW dalam menyampaikan mesej dakwah.

Oleh kerana hubungan kita dengan Islam semakin jauh, belajar pun tidak, maka bila tiba perkara-perkara macam ini, terus timbul masalah.

Padahal kalau kita balik dari sejarah asal, ramai dari penduduk Arab Qurasy yang kafir datang jumpa Nabi. Nabi letak dalam masjid, mereka tidur dalam masjid, makan dalam masjid, bahkan kencing dalam masjid.

Jadi bila ada orang bukan Islam sekarang ni masuk dalam masjid, tak ada apa pun. Nak ceramah ke, nak apa ke, tak ada masalah apa pun,

Menjauhkan orang bukan Islam dengan masjid adalah budaya kita sahaja, bukan ajaran nabi,

Muaalaf ditafsir dengan tiga golongan iaitu mereka yang baru memeluk Islam, belum Islam tetapi cenderung memeluk Islam dan orang bukan Islam tetapi menghormati dan tidak menentang Islam.

Jadinya dalam tiga ini hanya satu sahaja yang kita guna. Dua lagi kita biarkan menyebabkan masyarakat kita semakin jauh dengan yang bukan Islam,


http://www.facebook.com/#!/posted.php?id=358919387591&share_id=103531486373454&comments=1#s103531486373454

Anonymous said...

selesai pasti selesai tapi malu kita orang islam nak tunjuk contoh bairlah adil yg takda tu jangan di kata ada ...tazkirah tak diveri pun yb cina tu takyah lah kata tazkirah sampai satu negara kena tipu ingat si yb cina tu bagi tazkirah.......one malaysia sokong kerajaan AZIZ LAW

Anonymous said...

selesai pasti selesai tapi malu kita orang islam nak tunjuk contoh bairlah adil yg takda tu jangan di kata ada ...tazkirah tak diveri pun yb cina tu takyah lah kata tazkirah sampai satu negara kena tipu ingat si yb cina tu bagi tazkirah.......one malaysia sokong kerajaan AZIZ LAW

Anonymous said...

Anak murid Imam Syafie yang utama iaitu Al-Muzani juga berbeza ijtihad dengan gurunya, beliau menyatakan TIDAK HARUS bukan Islam memasuki masjid apatah lagi menetap di dalamnya, kerana jika mereka dibenarkan, sudah tentu orang yang berjunub juga akan dibenarkan.

Al-Mawardi memetik kata Al-Muzani iaitu :-

لأنه لو جاز ذلك له لكان الجنب المسلم أولى به لموضع حرمته وتشريفه فلما لم يجز للمسلم المبيت فيه كان المشرك أولى

Ertinya : Sekiranya harus (bagi bukan Islam masuk masjid), sudah tentu muslim yang berjunub lebih utama untuk dibenarkan disebabkan kehormatannya dan kemuliaannya, maka di ketika TIDAK HARUS bagi seorang Muslim menetap di dalamnya, maka tentulah bukan Islam lebih lagi dilarang (kerana mereka dikira sentiasa berjunub) ( Al-Hawi Al-Kabir, 2/268)

Anonymous said...

Lagi bukti (video) PAS haram jadah bawak maksiat dalam rumah Alah (surau)

http://www.youtube.com/watch?v=sOFWamqnrMU

Anonymous said...

Saya memohon orang yang buat Komen pada 26 Ogos 2010 jam 11.37 MEMOHON MAAF kerana mengaitkan nama saya. Adakah anda pasti En. Arshad di dalam gambar tu ????? Tuan perlu selidik dulu siapa dalam gambar tu....

Anonymous said...

Merujuk komen 26 Ogos jam 11.37... Untuk makluman orang yang komen tuuuu.... saya hanya menjadi SU Surau Al-Huda sehingga tahun 2009 sahaja..... hampir setahun bertugas di Kuantan Pahang.... bagaimana tuan kenal... ARSHAD ??? Anda pasti nama orang dalam gambar tu ARSHAD ???

pakteh74 said...

alangkah malangnya bagi kita orang islam...memang terdapat hujah hujah daripada para ulamak yang membenarkan ataupun yang menghalang bukan islam untuk masuk ke masjid .
Pokoknya :
1.Mengapa harus membenarkan orang bukan islam masuk ke masjid kalau kehadirannya membuatkan kita orang islam berpecah belah samalah juga kejadian berdoa hari tu?
2.Mengapa kita terlalu menjaga perasaan bukan islam sedangkan tindakan kita itu akan menyebabkan ada hati orang islam yang tidak aman dan tenteram ?
Berikanlah keutamaan kepada yang hak....

Anonymous said...

kepada yg ttap BETULkan tindakan si kafir tu:

1.BODOH nak mampos la korg ni taksub yg amat...cina tu masuk situ bersama2 kat badan dia..otak dia..kaki dia..mulut dia..ada DAP..secara umumnya POLITIK..ada ayat quran yg benarkan rumah ALLAH di buat camtu?
2.mmg korg ni penyokong PAS/PKR tetapi bukan penyokong ISLAM
3. PEGI JAHANAM dgn korg punya ideologis yg membenarkan si kafir itu berbuat demikian atas alasan apa pun!

AL-QURAN JADIKAN PANDUAN...TIDAK ADA SECEBIS ALASAN PUN BAGI KORG NK MENGHALALKAN SI KAFIR TU! SEDIHNYAA BANGSA MELAYU AKU NI...SEBODOH2 LEMBU PON TAK MCM KORG...KORG NI BAIK PEGI JAHANAM LA..CAKAP SENANG...AKU NAK TGOK APA JADI NGN MELAYU LEPAS NI KALAU SOKONG SGT PARTI KOMUNIS TU! KORG TAK HIDUP ZAMAN CHIN PENG KORG TAK RASA...BAGUSSSSS...UNDILAH DAP DAN PKR!! (AKU TAK MASUKKAN PAS SBB PARTI ITU BERIDEOLOGISKAN ISLAM..CUMA MANUSIA DALAM PAS TU YG BODOH BENGAP!) AKU PENYOKONG SETIA PAS SEBELUM PARTI PAKATAN WUJUD..HARAMJADAH!

Anonymous said...

jaga emosi,,ilmu kita mungkin tidak sehebat untuk menghukum org..wallahualambissawab..

Anonymous said...

,,,,kpd org y bg komen gne name muhammad.... ko klu kafir laknat, jgn gne name nabi muhammad lah wey,,,,jgn ko nk hine nabi kami....aq tgok ayt ko pn aq da taw ko bkn islam n bkn melayu...mmg sial r ko kn...dh menompang kt negare ni wt care menompang....buduh!

Hamba Allah S.W.T said...

kite dipermainkan dengan politik, begitu mudah memberi peluang kepada kaum kafir...apa dah jadi ni??? adakah ini satu penghinaan ataupun kebanggaan??? lain kali wat keje pk masa depan, pk anak bini, malu nnt bila anak dah besar cakap bapak saya dulu boleh bagi orang kafir masuk bagi ceramah kat orang islam... jangan terlalu jakun dah bodoh!!

Anonymous said...

Kita orang UMNO yang waras sepatutnya jangan layan orang yang dah buta hati. tak kenal yang mana betul dan yang mana salah. Terlalu taksub dengan individu sehingga gadaikan maruah, bangsa dan agama. berdoalah agar kaum2 ni bertaubat dan mendapat hidayah.

Anonymous said...

Namanya pun PAS ..so apa pun boleh jadi..inilah yg dikatakan matlamat menghalalkan cara..yang penting dapat kedudukan di dalam kerajaan pakatan pembangkang..jadi balaci dan kuda tunggangan DAP pun dia sanggup..

~FaatiNNasreeN~ said...

assalamualaikum..kot ye pon nak guna ayat al-quran kaji dulu..org kafir diharamkan masuk masjidil haram di Makkah nun sebab kat situ tanah suci...kalau xtahu pengolahan di sebalik terjemahan ayat jgn memandai guna nanti SESAT AGAMA..dalam Islam xpernah ada hukum manusia ni najis, macam Ustaz Azhar cakap yg menjadikan najis dan hukum haram tu adalah perbuatan manusia, macam babi bukan haram tapi makan babi tu yang haram..pandai jer buat hukum org non-muslim tu najis...ada ker hadith yang menyokong fakta anda??jadi sebelum cakap tu kaji dulu jangan nak main serang jer..walhal ahli gereja kuil seme lagi bagus layanan dari ahli masjid, manala orang xmurtad...layanan baik tu bukan maksudnya nak menyamakan agama kita ngan agama org lain tp sekurangnya tunjuklah nilai2 murni di masjid dekat org bukan Islam..ni kata masuk masjid haram tu lagi jumud...nak bezakan masjid besar tu mmgla pelawatnya ramai nak bg peringatan ttg kebersihan mungkinla mustahil sbb tu xdibenarkan di kawasan solat, ni takkanla tok imam tu xbg tahu dulu pemimpin non-muslim yg sorang jer tu ttg adab2 dekat masjid, n non-muslim xtutup aurat tu xsalah, yang dosa mata kita yg melihat ni...pandang skali cukupla lepas tu tunduk..kita yang akan dapat dosa pandaila kita jaga penglihatan..macamla dekat luar tu xde orang bukak aurat kat luar masjid ade tak kita mengalihkan pandangan?sama jela citenyer luar ke dalam pun..bukan tgh solatpun die dok situ....sape fikir sempit sekarang ni..?

~FaatiNNasreeN~ said...

assalamualaikum..kot ye pon nak guna ayat al-quran kaji dulu..org kafir diharamkan masuk masjidil haram di Makkah nun sebab kat situ tanah suci...kalau xtahu pengolahan di sebalik terjemahan ayat jgn memandai guna nanti SESAT AGAMA..dalam Islam xpernah ada hukum manusia ni najis, macam Ustaz Azhar cakap yg menjadikan najis dan hukum haram tu adalah perbuatan manusia, macam babi bukan haram tapi makan babi tu yang haram..pandai jer buat hukum org non-muslim tu najis...ada ker hadith yang menyokong fakta anda??jadi sebelum cakap tu kaji dulu jangan nak main serang jer..walhal ahli gereja kuil seme lagi bagus layanan dari ahli masjid, manala orang xmurtad...layanan baik tu bukan maksudnya nak menyamakan agama kita ngan agama org lain tp sekurangnya tunjuklah nilai2 murni di masjid dekat org bukan Islam..ni kata masuk masjid haram tu lagi jumud...nak bezakan masjid besar tu mmgla pelawatnya ramai nak bg peringatan ttg kebersihan mungkinla mustahil sbb tu xdibenarkan di kawasan solat, ni takkanla tok imam tu xbg tahu dulu pemimpin non-muslim yg sorang jer tu ttg adab2 dekat masjid, n non-muslim xtutup aurat tu xsalah, yang dosa mata kita yg melihat ni...pandang skali cukupla lepas tu tunduk..kita yang akan dapat dosa pandaila kita jaga penglihatan..macamla dekat luar tu xde orang bukak aurat kat luar masjid ade tak kita mengalihkan pandangan?sama jela citenyer luar ke dalam pun..bukan tgh solatpun die dok situ....sape fikir sempit sekarang ni..?

Anonymous said...

to ~FaatiNNasreeN~
klu tafsiran ko betul ttg ayat al-quran tu bagus la,, tpi klu salah n demi kepentingan sesuatu pihak @ parti politik,,besar dosanya persoalaannya adakah masa zaman nabi org2 kafir ni di jemput masuk dlm masjid @ diluar sahaja. adakah mereka mandi wajib?

Anonymous said...

Restoran DJU Bandar Tun Hussein Onn anjurkan rumah terbuka jemput si Teo ni bagi ucapan. Tak sesuai betul. ..

Masa si Teo ni nak bagi ucapan tiba datang angin kencang .. dahlah buat malam jumaat pulak tu..

Zainudin bin ABu said...

Bukan masalah salah atau taknya.. tapi sebaiknya kenapa tak suruh si Kafir tu pakai tudung dan basuh kaki sebelum pijak sejadah dan beri ucapan... Yg org2 PAS dalam tu.. tengok aurat pompuan dlm mesjid, dibolehkan ke??

Anonymous said...

hidup pas.apapun pas cakap aku percaya..aku percaya sangat dengan pas..

Anonymous said...

kene kenching pun percaya jugak???????????

iban said...

inilah hasilnya apabila pelbagai penjawat2 ugama islam yang berkhimat dgn kerajaan asyik memerhati dan memberi nasihat sahaja dan tidak mahu/berani bertindak mengikut banyak undang2 dan peraturan yg dah tersedia........mungkin mereka juga telah memihak.....

iban said...

inilah hasilnya apabila pelbagai penjawat2 ugama islam yang berkhimat dgn kerajaan asyik memerhati dan memberi nasihat sahaja dan tidak mahu/berani bertindak mengikut banyak undang2 dan peraturan yg dah tersedia........mungkin mereka juga telah memihak.....

Anonymous said...

kesian aku tgk keyboard warrior pas kt sini... terlampau fanatik dgn parti smp lupa adab... yg hina kamu segelintir.. tp kau yg bodoh mempertahankan yg terang salah... kalau x suka keluar saja dri malaysia... g menetap dkt sulu... sana kerajaan islam.. aku rasa org2 pas x de masaalah nk settel kt sana... jgn sibuk nk laknat org kalau diri sendiri x betul... salam....